InfoPont Ajánló Magazin
ÉletmódKiemelt tartalom

Mindfulness a hétköznapokban – mi is az a mindfulness?

A mindfulness az aktív figyelem állapota, amikor a figyelmünk a jelen pillanatra fókuszál. Ebben a tudatos jelenlétben gondosan meg tudjuk figyelni a gondolatainkat és érzéseinket anélkül, hogy jónak vagy rossznak ítélnénk meg azokat. Ahelyett, hogy csak hagynánk elsuhanni mellettünk az életet, a tudatos jelenlét lehetőséget biztosít az aktuális állapotunkra koncentrálni, hátrahagyva a múlton való rágódást és a jövő eseményeivel kapcsolatos töprengést.

Jól hangzik, ugye? Mindig csak abban lenni, ami éppen van. Egyszerűnek tűnik, de hogyan tudjuk elérni ezt az állapotot? Hogyan lehet életvitelszerűen mindig a jelen pillanatban élni?

Hosszú és kitartó munkával, ami kamatostul meghozza a gyümölcsét. Sokféle mindfulness-technika létezik, viszont szerintem, amelyik hosszútávon tudatosítja a figyelmünket, az legalább egy 8 héten át tartó mindfulness program. A 8 hét alatt minden héten egymásra épülő feladatcsomagokat kapunk, amelyeket mindennap kell gyakorolni és feljegyzést kell készíteni az élményekről. Ezt a napi rutint az elején kicsit nehézkes megszokni, előfordul, hogy elfelejti az ember és elalvás előtt félálomban ugrik be a napi feladat, de akkor is érdemes erőt venni magunkon és rászánni azt a 15-20 percet, ami szükséges hozzá.

A hetek során kapunk olyan gyakorlatokat, amelyek segítenek elengedni a stresszt, a felesleges aggodalmas gondolatokat, majd rutinná válik felismerni a feszengő állapotot és lesz eszköz a ”kezünkben” a tudatosításhoz.

Fontos eszköz önmagunk kirángatása az örvénylő kellemetlen gondolatok közül és az is, hogy tisztában lennünk azzal a ténnyel, hogy egy mindfulness-program elvégzése után is beránthat a negatív gondolatvihar és megkörnyékezhetnek rossz energiák, de már megfelelő eszköztárral leszünk felszerelkezve ahhoz, hogy felvegyük ellenük a kesztyűt és a jelenre koncentráljunk.

Ez a titka az egésznek, rutinná válik a saját gondolataink irányának befolyásolása. Észrevesszük magunkat és tudatosítjuk, hogy milyen állapotba is szeretnénk kerülni. Ez a rutin a hónapok, évek során biztosítja, hogy fokozatosan elengedjük a stresszes gondolatokat és inkább a jelen pillanatok megélését élvezzük. Olyan változások várhatóak, mint például a gyakori hálaérzet, az ítélkezésmentesség, küszködőmentesség, nagylelkűség és friss nézőpontok. Sőt: fejlődhet a türelmi, bizalmi és az empátiás készségünk is.

Fontos, hogy eltökéltek legyünk a gyakorlás közben és tartsunk ki a tudatosság mellett, mert csak így érhető el érdembeli változás. Ez is egy olyan folyamat, amelyet jó, ha többen csinálunk egyszerre, mivel egymásnak is erőt tudunk adni hozzá, valamint meg tudjuk osztani élményeinket.

Ha felkeltette a mindfulness az érdeklődésedet és szeretnél elindulni ezen az úton, akkor azt javaslom, hogy olyan egyesületet/pszichológust/szakembert keress, aki hitelesen képviseli a mindfulness technikát és jogosultsága is van a vezetéshez – jó ébrenlétet!

 

zajongo.blog.hu/

Olvass bele legújabb magazinunkba!

Ez is érdekelhet:

Kevesebb mobilozás – több figyelem!

InfoPont

Szeptember könnyedén – zajongo.blog.hu

InfoPont

5+1 tipp, amit megtehetsz a lelki egészségedért

Szabó Ildikó

Ez a weboldal a felhasználói élmény javítása, valamint a zavartalan működés biztosítása érdekében sütiket ( cookie - kat ) használ. Elfogadom Bővebben