InfoPont Ajánló Magazin
ÉletmódKiemelt tartalom

Tisztítás mesterfokon: 6 tipp, hogy formába lendülj tavaszra

Otthon üldögélés, hideg idő, borongós nappalok, pocsolyákban taposás: mindenkinek kezd elege lenni a télből, a depressziózásból és abból, hogy a diéta valahogy folyton holnapra marad. Ha nálad is ez a helyzet, ne sajnáld magad többet, inkább fogadd meg a bombabiztos tippjeinket és lendülj formába már most, hogy az energiáidtól kicsattanóan, megújult erővel és vitalitással indulhass neki a márciusnak! Hiszen tudjuk: a tavaszi-nyári testek mindig télen készülnek!

>>érdekel a természetes hajápolás? akkor nézd meg a különböző hajtípusokra kialakított tippjeinket! >>

1.Felejtsd el a csodabogyókat

Este teleeszed magad, reggel pedig bekapsz egy fogyitablettát, hogy ellensúlyozd a kihágást? Nyilván tisztában vagy vele, hogy ez a módszer nem megoldás, de ha elkezded összeszámolni a feleslegesen elköltött pénzt, máris kétszer átgondolod majd, hogy a zöldségeshez menj-e a drogéria helyett! Fogyiporokat tökéletesen helyettesíthetsz növényi tejjel készített banánturmixszal, de a gyümölcs smoothiek is megoldást jelenthetnek, ha étkezéseket szeretnél helyettesíteni!

2.A belső segítség: útifű maghéj

Amikor a sok nehéz kajától folyton puffadtnak és lomhának érzed magad, akkor nem egyszerű feladat hirtelen megszabadulni a kellemetlen érzésektől – ez a természetes csodaszer viszont bármikor a segítségedre lehet! Alkalmazd kúraszerűen: reggelente, éhgyomorra keverj össze két evőkanál útifű maghéjat 1.5 dl hideg vízzel, és gyorsan idd meg, mielőtt megduzzadna! A magas élelmi rosttartalma miatt könnyebben elfelejted majd az éhséget és meglátod, látványosan segít a puffadtság és a rossz közérzet leküzdésében!

3.Mivel édesítesz?

Tudtad, hogy akár napi plusz 1000 kalóriát is jelenthet az, ha a kávédat cukorral, a reggeli palacsintádat juharsziruppal, a teádat pedig egy nagy kanál mézzel édesíted? Sok kicsi sokra megy: kezdj el természetes édesítőket használni! Eritrit, stevia és xilit – ezzel a hárommal sose nyúlsz mellé,viszont arra is figyelj, hogy ne vidd túlzásba a  gyümölcsfogyasztást! Hiába egészséges és jótékony szokás turmixokat és gyümölcsleveket inni, a cukortartalmuk sajnos magas – igyekezz inkább bogyós gyümölcsöket enni, de azokat is csak délelőtt és délután, vacsira pedig maradjanak a lédús zöldségek és finom, könnyű húsok!

4.Szénhidrátcsökkentés

Nem kell elvetemült tanácsokra gondolnod, csak törekedj arra, hogy minimalizáld a tészta-és kenyérfogyasztásodat, kerüld el a cukrokat és nézd meg a light termékek címkéit is, hiszen azok rendszerint több cukrot tartalmaznak, mint a hagyományos társaik! Tartsd szem előtt az aranyszabályt: inkább jó zsírok, mint sok szénhidrát!

Extra tipp: próbáltad már a cukkini spaghettit? Főzd meg a kedvenc szószodat (bolognaival például isteni) és tészta helyett reszelj alá cukkinit! Laktató, szénhidrátokban szegény és sóvárgásmentes lesz a következő vacsid!

5.Szegd meg a szabályokat!

Nem eszel 6 után, óriási adagokat reggelizel, vagy pont minimalizálni próbálod az étkezéseidet? Felejtsd el a diétaközhelyeket és alakítsd ki a saját szabályaidat! Van, aki könnyen fogy hatalmas reggelivel és szerény vacsorával, míg másnak ez sóvárgásokat okozhat – te mikor eszel szívesen és mennyit? Inkább a táplálék minőségére koncentrálj: minél több vitamin, ásványi anyag, jó zsír, fehérje és rost van a bevitt kajában, annál kevesebb az esélye annak, hogy újra éhes leszel!

>> küzdelem a pigmentfoltok ellen: így birkózz meg velük egyszerűen! >>

6.Sportolj keveset!

Jól olvastad: a kevesebb néha több, ezt mind tudjuk, de azzal is képben vagy, hogy ez a sportban is érvényes? Ha fogyni és feszesedni szeretnél, egy kutatás szerint napi 10 perccel sokkal jobban jársz, mintha hetente négy-ötször kínoznád magad egy órán keresztül. De ez a tíz perc viszont intenzív legyen! Egy perc kocogás, fél perc sprint váltakoztatva, vagy 5 perc gyors gyaloglás, aztán 5 percig amennyi belefér – a lényeg, hogy megemeld a pulzusod, mert akkor a zsírégetésed is tökéletesen beindul majd, mégsem terheled magad addig, hogy elkezdj vadul raktározni. Kelj korábban fél órával, tudd le az edzést 10-15 perc alatt, és élvezd az egész napi energiatöbbletedet!

Ha további életmódtippekre lenne szükséged, keresgélj az aktuális és előző magazinjainkban, valamint az Életmód rovatban!

Olvass bele legújabb magazinunkba!

Please wait while flipbook is loading. For more related info, FAQs and issues please refer to DearFlip WordPress Flipbook Plugin Help documentation.

Ez is érdekelhet:

NOVEMBERI MAGAZIN

InfoPont

Így lehet a tiéd Dominika Cibulková dedikált teniszütője – licitálj te is még ma!

InfoPont

Bombera Krisztina és a Seven együttműködik a hátrányos helyzetű tehetségekért

InfoPont

Ez a weboldal a felhasználói élmény javítása, valamint a zavartalan működés biztosítása érdekében sütiket ( cookie - kat ) használ. Elfogadom Bővebben