InfoPont Ajánló Magazin
ÉletmódKiemelt tartalom

Tisztítás mesterfokon: 6 tipp, hogy formába lendülj tavaszra

Otthon üldögélés, hideg idő, borongós nappalok, pocsolyákban taposás: mindenkinek kezd elege lenni a télből, a depressziózásból és abból, hogy a diéta valahogy folyton holnapra marad. Ha nálad is ez a helyzet, ne sajnáld magad többet, inkább fogadd meg a bombabiztos tippjeinket és lendülj formába már most, hogy az energiáidtól kicsattanóan, megújult erővel és vitalitással indulhass neki a márciusnak! Hiszen tudjuk: a tavaszi-nyári testek mindig télen készülnek!

>>érdekel a természetes hajápolás? akkor nézd meg a különböző hajtípusokra kialakított tippjeinket! >>

1.Felejtsd el a csodabogyókat

Este teleeszed magad, reggel pedig bekapsz egy fogyitablettát, hogy ellensúlyozd a kihágást? Nyilván tisztában vagy vele, hogy ez a módszer nem megoldás, de ha elkezded összeszámolni a feleslegesen elköltött pénzt, máris kétszer átgondolod majd, hogy a zöldségeshez menj-e a drogéria helyett! Fogyiporokat tökéletesen helyettesíthetsz növényi tejjel készített banánturmixszal, de a gyümölcs smoothiek is megoldást jelenthetnek, ha étkezéseket szeretnél helyettesíteni!

2.A belső segítség: útifű maghéj

Amikor a sok nehéz kajától folyton puffadtnak és lomhának érzed magad, akkor nem egyszerű feladat hirtelen megszabadulni a kellemetlen érzésektől – ez a természetes csodaszer viszont bármikor a segítségedre lehet! Alkalmazd kúraszerűen: reggelente, éhgyomorra keverj össze két evőkanál útifű maghéjat 1.5 dl hideg vízzel, és gyorsan idd meg, mielőtt megduzzadna! A magas élelmi rosttartalma miatt könnyebben elfelejted majd az éhséget és meglátod, látványosan segít a puffadtság és a rossz közérzet leküzdésében!

3.Mivel édesítesz?

Tudtad, hogy akár napi plusz 1000 kalóriát is jelenthet az, ha a kávédat cukorral, a reggeli palacsintádat juharsziruppal, a teádat pedig egy nagy kanál mézzel édesíted? Sok kicsi sokra megy: kezdj el természetes édesítőket használni! Eritrit, stevia és xilit – ezzel a hárommal sose nyúlsz mellé,viszont arra is figyelj, hogy ne vidd túlzásba a  gyümölcsfogyasztást! Hiába egészséges és jótékony szokás turmixokat és gyümölcsleveket inni, a cukortartalmuk sajnos magas – igyekezz inkább bogyós gyümölcsöket enni, de azokat is csak délelőtt és délután, vacsira pedig maradjanak a lédús zöldségek és finom, könnyű húsok!

4.Szénhidrátcsökkentés

Nem kell elvetemült tanácsokra gondolnod, csak törekedj arra, hogy minimalizáld a tészta-és kenyérfogyasztásodat, kerüld el a cukrokat és nézd meg a light termékek címkéit is, hiszen azok rendszerint több cukrot tartalmaznak, mint a hagyományos társaik! Tartsd szem előtt az aranyszabályt: inkább jó zsírok, mint sok szénhidrát!

Extra tipp: próbáltad már a cukkini spaghettit? Főzd meg a kedvenc szószodat (bolognaival például isteni) és tészta helyett reszelj alá cukkinit! Laktató, szénhidrátokban szegény és sóvárgásmentes lesz a következő vacsid!

5.Szegd meg a szabályokat!

Nem eszel 6 után, óriási adagokat reggelizel, vagy pont minimalizálni próbálod az étkezéseidet? Felejtsd el a diétaközhelyeket és alakítsd ki a saját szabályaidat! Van, aki könnyen fogy hatalmas reggelivel és szerény vacsorával, míg másnak ez sóvárgásokat okozhat – te mikor eszel szívesen és mennyit? Inkább a táplálék minőségére koncentrálj: minél több vitamin, ásványi anyag, jó zsír, fehérje és rost van a bevitt kajában, annál kevesebb az esélye annak, hogy újra éhes leszel!

>> küzdelem a pigmentfoltok ellen: így birkózz meg velük egyszerűen! >>

6.Sportolj keveset!

Jól olvastad: a kevesebb néha több, ezt mind tudjuk, de azzal is képben vagy, hogy ez a sportban is érvényes? Ha fogyni és feszesedni szeretnél, egy kutatás szerint napi 10 perccel sokkal jobban jársz, mintha hetente négy-ötször kínoznád magad egy órán keresztül. De ez a tíz perc viszont intenzív legyen! Egy perc kocogás, fél perc sprint váltakoztatva, vagy 5 perc gyors gyaloglás, aztán 5 percig amennyi belefér – a lényeg, hogy megemeld a pulzusod, mert akkor a zsírégetésed is tökéletesen beindul majd, mégsem terheled magad addig, hogy elkezdj vadul raktározni. Kelj korábban fél órával, tudd le az edzést 10-15 perc alatt, és élvezd az egész napi energiatöbbletedet!

Ha további életmódtippekre lenne szükséged, keresgélj az aktuális és előző magazinjainkban, valamint az Életmód rovatban!

Olvass bele legújabb magazinunkba!

Ez is érdekelhet:

OKTÓBERI MAGAZIN

InfoPont

Irány a természet!

InfoPont

Te is kutyabarát, mi is kutyabarát!

InfoPont

Ez a weboldal a felhasználói élmény javítása, valamint a zavartalan működés biztosítása érdekében sütiket ( cookie - kat ) használ. Elfogadom Bővebben