Gasztro
Fő az egészség, avagy négy őszi vitaminbomba
  • 2019. szeptember 3.

A nyári gyümölcsözön után szeptemberben zöldségözön is van. Érdemes változatosan enni a rengeteg zöldségből.

Íme néhány zöldség és hozzá receptötlet:

 

Sárgarépa
Egész évben van, de az ősz az igazi szezonja. Húslevesben kötelező, párolva, grillezve, de lereszelve, cukorral meghintve és citromlével salátának is tökéletes. Torták összetevőjeként is elsőrangú. Sok benne az A-vitamin, béta-karotin, ami széppé teszi az arcbőrt és a látásnak is jót tesz. Ja, és tudsz tőle fütyülni is!

Sütőtök
Ki ne ismerné az ősz jellegzetes zöldségét, amelyet kertes házak ajtajában megtalálhatunk dekorációként is. De megenni még jobb. Akár hosszúkás, akár kerek, csak darabokra vágjuk, kiszedjük a magokat és irány a sütő. Kevés istenibb csemege létezik ennél. Levesnek megfőzve pirított tökmaggal ugyancsak ízletes előétel lehet. Még a bögrés süteménynek is van sütőtökös változata. Nyamm!

Kelbimbó
Ősszel terem a kelbimbó, amelyről sokan nem is tudják, milyen finom, ha gyerekkorukban volt egy rossz élményük a menzán. Már 10 dkg fedezi egy felnőtt napi C-vitamin szükségletét. Emellett gazdag K-, E-, A- és B1-, B2-, B6-vitaminban is, magas a fehérjetartalma és vas-, réz-, kálium-, kálciumtartalma is. Párolva, grillezve, esetleg kis grillfűszerrel isteni köret a hús mellé.

Zeller
Szeptembertől áprilisig van a szezonja ennek az intenzív ízű zöldségnek, amelyből elsősorban krémlevest készíthetünk és pirított kenyérkockával is fogyaszthatjuk. Húslevesbe tehetjük édesítésként a répa, hagyma, krumpli mellé. Zöldje számos leves ízesítője, így ott ne hagyjuk a piacon!

happy wheels