Életmód
Edd magad egészségesre! – 3+1 trükk amivel sokkal könnyebben fitt leszel az otthonlét alatt!
  • 2021. április 12.

Ezekben a nehéz időkben különösen könnyű elhagyni magunkat. A konditermek, uszodák bezártak, a séták, kirándulások megritkultak, a stressz mindennapos vendég – és így a stresszevés is.

A legtöbben otthoni irodából dolgoznak, a munkanap végén pedig már – érthető módon – semmi kedvük a főzéshez, az edzéshez meg pláne. A plusz kilók pedig gyorsan felmásznak az ember derekára, ami nemcsak nem esztétikus, de extra stresszforrást is jelent, valamint egészségünkre is rossz hatással van. Az egészség pedig most tényleg az egyik legnagyobb kincs.

Fontos tehát, hogy megőrizzük. Persze senki nem várja, hogy a karanténban kigyúrjuk magunkat, és életünk legjobb formájába lendüljünk – ha sikerül, remek, de emiatt ne ostorozzuk magunkat. A lényeg, hogy tegyük meg, amit tudunk, és ne hagyjuk el magunkat: az egészséges test elengedhetetlen az egészséges lélekhez.

Ebben szeretnénk kicsit segíteni néhány egyszerű tippel, hogy fittek lehessünk az otthonlét alatt is.

1. Mozogjunk – bármit!

Ha a testmozgásra szükséges rosszként gondolunk, nagyon nehéz lesz rávenni magunkat, hogy a Netflix-maraton előtt sportoljunk egy kicsit.

Épp ezért fontos, hogy megtaláljuk azt a mozgásformát, amit tényleg élvezünk. Ami nem nyűg, nem napirendi pont – hanem szórakozás. Ne edzésként gondoljunk rá, hanem élvezetként. Kezdjünk el gördeszkázni, rollerezzünk, szerezzünk be egy biciklit, vegyünk egy bokszzsákot, teniszezzünk Nintendo WII-n, tollasozzunk a kertben, kertészkedjünk, jógázzunk, táncoljunk, ugrókötelezzünk – vagy ha egyik sem hoz lázba minket, vegyünk egy szobabiciklit, üljünk fel rá, tekerjünk, és nézzük úgy kedvenc sorozatunkat. Akármelyik mozgásformát is választjuk, testünk hálás lesz.

2. Együnk finomakat!

Lehet, hogy a szigorú diéta a csirke-rizs-zöldség szentháromságának jegyében elsőre remek ötletnek tűnik – de elég egy nehéz nap, egy idegesítő munkatárs vagy egy hirtelen jött szorongási hullám, és máris nyitjuk az ételrendelős applikációt, hogy a lehető legmelákabb hamburgerrel/pizzával dobjuk fel a napot. Amivel néha nincs is baj – de a tapasztalat azt mutatja, a túlevés után sokkal nehezebb visszatérni a spártai étrendhez.
Inkább legyünk következetesek, és válasszunk olyan étrendet, amit könnyen be tudunk tartani. Ízletes, laktató fogásokkal, egészséges desszertekkel és nassolnivalókkal. A Clean Eating, vagyis a tiszta táplálkozás remek választás ehhez: csupán annyi a lényeg, hogy a tányérunkra kerülő étel minél kevesebb mesterséges anyagot tartalmazzon – mondjunk nemet a tartósítószerekre, színezőanyagokra, mesterséges ízfokozókra, a finomított cukorra, a hidrogénezett zsírokra/olajokra és a különféle vegyi adalékanyagokra.

3. Vezessünk kajanaplót!

„Alig eszem valamit, mégis hízom!”

Ismerős? A testzsír azonban nem manifesztálódik magától, így mindenképp érdemes feljegyezni, egészen pontosan miből és mennyit fogyasztunk egy átlagos nap folyamán. Ehhez nem árt egy konyhai mérleg, és valamelyik kalóriaszámlálót applikációt is használhatjuk, hogy ne kelljen makrókat matekoznunk. Ez elsőre hatalmas nyűgnek tűnhet, a valóságban azonban – feltéve, ha nem tartunk hatalmas, ötfogásos lakomákat – napi tíz-tizenöt extra percet igényel csak.

Így könnyen láthatjuk napi kalóriabevitelünket, és sokkal egyszerűbben korrigálhatjuk étrendünket. Azért persze ne essünk túlzásokba, nem kell MINDENT pontosan leméricskélni: például szószoknál, ízesítőknél, zöldségeknél és gyümölcsöknél bőven elég a szemmérték.

4. Ne vegyük túl komolyan!

Néha belefér egy-egy kevésbé egészséges fogás, egy üdítő vagy egy mozgás nélküli nap – ne stresszeljük túl ezt az egészet. A lényeg, hogy jobban legyünk tőle, ne rosszabbul: egy életmód legyen, amit tényleg élvezünk.

Forrás: cleaneating.hu

Borító kép: Jamie Street


Olvass bele a magazinunkba is: