Életmód
A legfontosabb három dolog, hogy mire figyelj a nyáron!
  • 2021. július 5.

Nyári feltöltődésre mindenkinek szüksége van, de ne csak a lelkedet, hanem a testedet is ápold pihenés közben. Íme néhány egyszerű tipp, melyekkel elviselhetőbbé teheted a rekkenő hőséget:

Szezonális zöldségeket és gyümölcsöket egyél!

A nyáron érdemes könnyű harapnivalókat választani. Próbálj meg több édesköménymagot, mentát, uborkát, kókuszvizet, szezámot és görögdinnyét enni, mert ezek az ételek hűvösebbé teszik a tested és hűsítőbb hatást nyújtanak a nyári szezonban.

Manapság a gyümölcsök és zöldségek nagy része egész évben elérhető, így azok beszerzése nem okozhat nagy gondot. Próbálj mindig friss, egészséges zöldségeket és gyümölcsöket vásárolni az élelmiszerboltokban vagy a piacon. Egyél sok zellert, narancsot, görögdinnyét, bogyókat, paradicsomot, szilvát, mangót, még ha nem is a kedvenceit közé tartoznak. Hidd el, el lehet őket finoman is készíteni. 😉 Mindig szoríts a tányérodon egy kis helyet a friss gyümölcsöknek, legyen ez a mindennapjaid része!

Hidratáld a bőrödet!

A víz elengedhetetlen eleme a testednek. A megfelelő hidratálás fontos az év bármely szakában, de különösen fontos nyári napsütésben és melegben. A nyári folyadékfogyasztás elősegítheti a test rehidratálását és javíthatja annak működését. Próbálj meg minimum napi 8-10 pohár vizet inni, és ügyelj arra, hogy a tested hidratált legyen. A hidratálásnak számos előnye van. A sok víz fogyasztása elősegíti az agy működésének javítását, a testsúly megőrzését, az izmok és a csontok egészségének megőrzését, a betegségek megelőzését és az egész napos energiát. 

Nyaranta legtöbbször szomjasnak érzi magát az ember, ami a nagy melegben a hideg italok fogyasztásához vezethet. Tehát, ha úgy érzed, hogy szomjas vagy, válassz friss gyümölcsleveket a hideg italok helyett. Soha ne igyál extra hideg vizet és mindig tarts magadnál vizes palackot, bárhová is mész!

Sportolj!

Ha rendszeresen mozogsz, többek között kiegyensúlyozottabb leszel. Tedd testmozgássá az egyszerű tevékenységeidet is, például sétálás a parkban vagy egy állatkerti látogatás. Ha hosszú útra indulsz, válaszd a lépcsőt a felvonó helyett, vagy erősítő edzéseket is végezhetsz menet közben.

InfoPont Magazin


Olvass bele a magazinunkba is:

Cimkék: