InfoPont Ajánló Magazin
Életmód

Vitamin kisokos: ezeket a vitaminokat érdemes ősszel is fogyasztani

Ahhoz, hogy a szervezetünk megfelelően működjön a mindennapokban, és szellemileg is fittek és kiegyensúlyozottak legyünk, érdemes figyelmet fordítani a vitamin szintünk állapotára. A hűvös, őszi napokon pedig kiemelten fontos, hogy megerősítsük immunrendszerünket, hogy a lehető legkönnyebben vészeljük át a megfázásos betegségekkel terhelt hónapokat. A megelőzésben a vitaminoknak lényeges szerepe van. Az alábbiakban sorra vesszük a legismertebbeket, szakértő segítségével.

A-vitamin

A tejben, a tojásban, a májban és a spenótban, valamint a narancssárga színű zöldségekben és gyümölcsökben nagyobb mennyiségben megtalálható A-vitamin a bőr és a szemek egészséges működéséhez, fejlődéséhez elengedhetetlen.

B-vitamin

Természetes formájukban a B-vitaminok főként a halakban, húsfélékben és a tejtermékekben találhatóak meg. Egy összetett vitamin csoportról van szó, amelynek részei: B1-, B2-, B3-, B5-, B6-, B7-, B8-, B9- és B12-vitaminok. Hatásuk a szervezet több területén is megmutatkozik. Segítik az emésztőrendszer és az idegrendszer megfelelő működését, támogatják a jó közérzetet és csökkentik a fáradékonyságot.

C-vitamin

A legszélesebb körben ismert vitamin, amely a megfázásos időszakokban nagy segítséget nyújthat a szervezet számára, mivel erősíti az immunrendszert. Feltölti a testet energiával és sérülések esetén támogatja a gyógyulást, akár sebekről, akár a csontok vagy izmok regenerálódásáról van szó. A citrusfélékben, zöldpaprikában és bogyós gyümölcsökben is megtalálható természetes formájában.

D-vitamin

A C-vitamin után, az utóbbi években az egyik legismertebb vitaminná vált. A testünk számára létfontosságú, ugyanis a csontok megfelelő fejlődésében fontos szerepe van, hiánya angolkórhoz vezet. A rendszeres hal, tej és margarin fogyasztás, valamint a szabadban való tartózkodás, a napfény útján jut be a legkönnyebben a szervezetünkbe.

E-vitamin

Nagyobb mennyiségben a hüvelyesekben, az olajos magvakban és az olajokban található E-vitamin, ami megvédi bőrünket a korai öregedéstől és a stressz elleni küzdelemben is fontos szerepet játszik. Az immunrendszer jó működésében is fontos szerepe van, valamint növeli a koncentrációs képességet is.

H-vitamin

A H-vitamin, más néven Biotin, a B-vitamin-komplex családjába tartozik és az emésztőrendszer jó működésében és a megfelelő felszívódásban van nagy szerepe. Továbbá segít az izületi gyulladások leküzdésében is. A tejtermékekben, a dióban, a gombákban, a sörélesztőben, májban, búzacsírában találhatjuk meg az élelmiszereink között. Hiánya migrént, fáradtságot, az emésztés lassulását, székrekedést okozhat.

K-vitamin

A szív- és érrendszeri betegségek megelőzésében, a csontképzésben és a normál véralvadási folyamatok fenntartásában nagy szerepe van a K-vitaminnak. Az érlelt sajtok mellett a zöld színű zöldségek is jelentősebb mennyiséget tartalmaznak belőle, úgy mint a brokkoli vagy a kelbimbó.

“Természetesen a változatos alapanyagok használatával és étkezéssel segíthetünk biztosítani a szervezetünk számára szükséges vitaminokat. Azonban vannak olyan időszakok, az őszi-téli hónapokban, amikor nem árt egy kis extra figyelem és támogatás a testünknek, hogy elkerüljük a komolyabb megfázásos megbetegedéseket. Ilyenkor jó szolgálatot tehet egy megfelelően kiválasztott multivitamin készítmény, ami extra energiával láthatja el a szervezetünket és segítheti a gyorsabb regenerálódást.” – tette hozzá Katus Attila edző, életmód-tanácsadó és táplálkozási szakértő.

Olvass bele legújabb magazinunkba!

Please wait while flipbook is loading. For more related info, FAQs and issues please refer to DearFlip WordPress Flipbook Plugin Help documentation.

Ez a weboldal a felhasználói élmény javítása, valamint a zavartalan működés biztosítása érdekében sütiket ( cookie - kat ) használ. Elfogadom Bővebben