Életmód
Munka-magánélet egyensúly karantén alatt
  • 2020. május 7.

Az irodánk hazaköltöztetésével a munkánk a személyes életünkbe eddig nem tapasztalt módon férkőzött be. A megváltozott helyzetnek köszönhetően, lehetőséget kaptunk új szokások kialakítására, ami pozitív fellendülést hozhat a munka és magánéletünket tekintve.

A következő szokások bevezetésével egészséges keretek között, hatékonyan végezheted a munkádat és arra is marad időd, hogy kikapcsolódj.

 

  1. Munkaidő kijelöléseElőre határozd meg, hogy mettől-meddig fogsz dolgozni és a kijelölt időkereten belül próbáld elvégezni a feladataidat.
  2. Kelj fel reggel a szokásos időbenA karantén állapot éppen elég rutinunkat forgatta fel. Amiket tudsz, tarts meg a jó szokásaid közül!
  3. Tarts szünetetSenki sem várja el, hogy egy ülés alatt végezd el a munkát. Az egyik leghatékonyabb módszer, a pomodoro technika például azt javasolja, hogy fókuszáltan dolgozz 25 percet, majd tarts egy 5 perces pihenőt. 4 kör után, pedig jutalmazd meg magad egy hosszabb 20 perces szünettel.
  4. A mosás várhatAmikor benne vagy a munka flow-ba, ne hagyd, hogy megzavarjanak téged azok a házi teendők, amiket később is meg tudsz csinálni. A futárt beengedheted, de a mosás, mosogatás várhat.
  5. Legyél jelenLegyél jelen, amikor dolgozol és akkor is, amikor pihensz. Ha már lejárt a munkaidőd és befejezted a legfontosabb feladatokat, kapcsolódj ki bűntudat nélkül!

 


További érdekes cikkekért lapozz bele magazinunkba: