Gasztro
Méregtelenítés – Biztos jó?
  • 2020. február 4.

Az év kezdetével bizonyára sokan vannak, akik aktuálisan újragondolnak néhány dolgot az életvitelükkel kapcsolatban. Mivel a számos allergia, érzékenység megjelenésével egyre fajsúlyosabb kérdés életünkben az egészség, számos fórum ír hatékony módszerekről. Sokan választják ezek közül a méregtelenítést, hogy aztán megújulva induljanak neki a kihívásoknak. De mi is az a méregtelenítés és van-e értelme?

A méregtelenítés sokakban felveti a kérdést – méreg van a testemben?
Orvosilag a méregtelenítés alatt a szervezetünkben lévő életveszélyes és toxikus anyagok eltávolítását értjük, amelyhez orvosi felügyelet szükséges. A hétköznapokban elterjedt téves méregtelenítés szó azonban a testünkben felhalmozódott méreg- és salakanyagok eltávolítását jelenti, sok ember számára ez a tisztítókúra, hogy fittebbek, könnyedebbek legyünk.

Van értelme?
Az alternatív gyógyászatban végzett kúráknak, “méregtelenítő” kezeléseknek nem bizonyított
a hatásossága. Ez egy kitalált fogalom, amely a 21. század ember számára vonzó egészségtudatosságot célozza meg. Tudományosan kimutatható eredménye nincs, számokkal nem lehet alátámasztani, mi távozik a szervezetből, az viszont tény, hogy az ember egy pár napos vagy egyhetes kúra után 2-4 kilogrammal kevesebbet nyom.

Közérzetünkre gyakorolt hatása abszolút pozitív, könnyedebbnek, fittebbnek, egészségesebbnek érezzük magunkat, amely köszönhető a máskor feleslegesen elfogyasztott súlyos szénhidrátok, zsírok távollétének.  A hátulütője a dolognak, hogy tulajdonképpen éhezik az ember, napokig csak folyadékot fogyaszt. Ez gyakran szédüléshez, fáradtsághoz vezethet, sokan ingerlékennyé válnak.

Kitakarítom a lakást?
Sajnos, a szervezetünk nem úgy működik, mint az életterünk, a lakásunk, hogy fogunk egy porszívót és megtisztítjuk azt a kosztól. Ha ez életszerű lenne, elég lenne minden betegség megakadályozásához időnként testet takarítani. Sokkal inkább javasolt az állandó odafigyelés, a káros és felesleges ételek, rágcsálnivaló, édesség, erős fűszerek kerülése, a sok rost, saláta, de bármilyen zöldség, gyümölcs bevitele inkább szervezetünkbe. Emellett legyünk pozitívak, vidámak, nyitottak, egyszóval mentálisan is egészségesek és mozogjunk eleget, sétáljunk, biciklizzünk. No, persze, akár minden hétvégén takarítsuk ki a lakást!

happy wheels