InfoPont Ajánló Magazin
ÉletmódInfoPont

Jeleven park, a jelnyelvi játszótér

Jelnyelvi játszótértől a fejlesztő falmászásig – jótékonykodni sokféleképpen lehet

 

Félidejéhez közeledik a Cappy kampánya, amit lájkjaival bárki támogathat

 

A gyerekek képességeinek, önbizalmának fejlesztése, társadalmi érzékenyítése talán az egyik legfontosabb, amire a jelen világban szükség van – hisz ők építik majd fel azt a jövőt, ahol a felelős gondolkozás, a kreatív önkifejezés és mások megértése kulcsszerepet játszhat. A Cappy a Bridge Budapest által életre hívott Edisonplatformmal összefogva olyan szervezetekre hívja fel a figyelmet, amelyek azon dolgoznak, hogy mindez minél szélesebb körhöz érhessen el. A figyelemzavar leküzdésétől a lányok technológia iránti érdeklődésének fejlesztésén át a gyermekek innovatív módokon motiválásáig számos különleges alapítványi programot ismerhetünk meg.

 

A Cappy „a jótett érzése jóízű” szlogenjéhez hűen 2020 márciusáig összesen tízmillió forinttal támogat olyan szervezeteket, amelyek innovatív megoldásokkal teszik jobbá a gyerekek életét. A 2019 júliusában indult kampányban a Cappy az Edisonplatform nevű kezdeményezéséhez csatlakozva választotta ki az általa támogatott tíz alapítványt. A Cappy Facebook oldalán tíz hónapon át minden hónapban új videóval jelentkezik, és mutat be egy szervezetet a tíz közül. A közösségimédia-felhasználókat pedig arra kéri, hogy aktivitásukkal fejezzék ki támogatásukat. Minden reakció – legyen szó akár lájkról vagy szívről – 100 forint hozzájárulást jelent az adott alapítvány munkájához. A kampány a félidejéhez közeledik.

 

Az első videóban a Skool Alapítvány mutatkozott be.  A Skool munkatársai és önkéntesei azt tűzték ki célul, hogy minél több fiatal lánynak biztosítsanak lehetőséget a technológiai szektorban, hogy a lányok is kreatívan alkothassák a jövőjüket, az életüket. 2020-ra legalább 2000 fiatalnak szeretnék bemutatni a technológia izgalmas világát, megtanítani a programozás alapjait, és érdekessé tenni ezt az alapvetően „fiúsnak” tartott világot a lányok számára is.

A második bemutatkozó szervezet a Jeleven Alapítvány volt, mely egy olyan különleges programot – a Jelnyelvi Játszóteret – fejleszt, amely egyszerre szól halló és hallássérült gyerekeknek és családtagjaiknak. Fő céljuk, hogy kapcsolatot teremtsenek a siket és halló gyerekek közt, a jelnyelv és a közös játék révén, amely során kölcsönösen tanítják egymást.

Harmadikként a Hópárduc Alapítvány videójából azt tudhattuk meg, hogyan segít a figyelemzavaros gyerekeknek a fejlesztő falmászás, és milyen érzés számukra megtanulni, hogy ha összpontosítanak, bármire képesek lehetnek. 3 éves kortól dolgoznak a gyerekekkel, az élmények átbeszélésével, pozitív visszajelzésekkel segítik őket.

legutóbbi videó a Hősök tere Alapítványé volt. Tréningjeik, terepgyakorlataik pedagógusoknak és gyereknek egyaránt szólnak. Küldetésük, hogy az emberek merjenek odalépni másokhoz, azaz az együttérzés és egymás segítése társadalmi normává váljon – fenntartások nélkül. A mostani támogatás segít abban, hogy olyan iskolákhoz is elérjenek, ahova eddig nem volt lehetőségük. Az alapítvány bemutatkozása különösen aktuális, ugyanis november 7-én tartják IV. HeroiKon Nemzetközi Konferenciájukat az Uránia Nemzeti Filmszínházban. Az eseményen idén a kihívások, nehézségek legyőzése lesz a fókuszban, és az, hogyan tanulhatunk a kritikákból, hogyan lehetünk motiváltak mások sikereitől. Olyan emberekkel és személyes történeteikkel találkozunk, melyek mindenki számára példát és inspirációt jelentenek az elérhetetlen álmok, a változások megvalósításához.

Az alapítványok, egyesületek videói folyamatosan kerülnek fel a Cappy Facebook oldalára, hogy minél többen ismerhessék meg azok kiemelkedő, új ötleteket megvalósító munkásságát és céljait. A kezdeményezést részletesen bemutató kisfilm itt érhető el.

 

A Bridge Budapestről

A Bridge Budapest egy magyar vállalkozók által 2013-ban alapított nonprofit szervezet. Az alapító cégek között olyan globálisan is ismert szereplők állnak, mint a Prezi, NNG, Ustream és LogMeln. Az Egyesület célja, hogy működésével fejlessze a meglévő üzleti kultúrát Magyarországon úgy, hogy összeköti és láthatóvá teszi az értékalapon és hosszú távon gondolkodó üzleti cselekvőket: az üzleti szegmenst, a civileket és a fejlődni vágyó magánembereket, fiatalokat. Ennek keretében olyan kezdeményezéseket indított már el, mint a cégek transzparens működését elismerő Vállalható Üzleti Kultúráért önellenőrző teszt, valamint az Edisonplatform ami gyűjtőhelye az általános iskolás korosztály tanrenden kívüli készségalapú fejlesztésével foglalkozó kezdeményezéseknek. A Bridge Budapest már második éve a 8 és 14 év közötti gyermekeknek szóló élményalapú vállalkozási műhelyként működő BridgeBizniscoolt is megalapította, amely az ország 30 pontján érhető el táboraival.

 

A Coca-Cola Company-ról

A Coca-Cola Company (NYSE: KO) teljes üdítőitalportfóliót gyártó vállalat, amely több mint 500 szénsavas és szénsavmentes márkát forgalmaz a világ több mint 200 országában. A vállalat Coca-Cola márkáin kívül portfóliónkba tartozik a világ legértékesebb üdítőitalmárkáinak jelentős része, mint az AdeZ növényi alapú italok, az Ayataka zöld tea, a Dasani vizek, a Del Valle dzsúszok és gyümölcsitalok, a Fanta, a Georgia kávé, a Gold Peak teák és kávék, az Honest Tea, az innocent smoothie-k és dzsúszok, a Minute Maid/Cappy dzsúszok, a Powerade sportitalok, a Simply gyümölcslevek, a smartwater, a Sprite, a vitaminwater, valamint a ZICO kókuszvíz. Folyamatosan alakítjuk portfóliónkat, csökkentjük termékeink cukortartalmát, és innovatív termékeket vezetünk be a piacra. Jelentős erőfeszítéseket teszünk emellett ökológiai lábnyomunk csökkentése érdekében azáltal, hogy visszapótoljuk az italgyártás során felhasznált vizet és népszerűsítjük az újrahasznosítást. Palackozó partnereinkkel közösen a Coca-Cola rendszerében több mint 700,000 embert foglalkoztatunk, így világszerte gazdasági lehetőségeket biztosítunk a helyi közösségeknek. További információért látogassa meg a Coca-Cola Journey-t a www.coca-colacompany.com  oldalon, kövessen minket a Twitteren, az Instagramon, a Facebookon és a LinkedInen.

Olvass bele legújabb magazinunkba!

Ez is érdekelhet:

Mihalik Enikő eladományozza a ruháit

Bala

Charity Fest – a jótékonyság fesztiválja

InfoPont

Tudta hogyan működik a két agyféltekéje, és hogyan tanulhat a segítségükkel?

InfoPont

Ez a weboldal a felhasználói élmény javítása, valamint a zavartalan működés biztosítása érdekében sütiket ( cookie - kat ) használ. Elfogadom Bővebben