A kényelmes székek, a minőségi hangrendszer, a tágas lábtér és a nagyvászon teszi élménnyé a mozizást a magyar vásárlók szerint – mutat rá az Etele Plaza és az ETELE Cinema közös online kutatása. A filmkínálat, a kényelem és a vetítési időpont alapján választanak mozit elsősorban a megkérdezettek, ahová leginkább párban járnak.
Közel 1200 válaszadó osztotta meg mozizási szokásait a bevásárlóközpont felmérésében. A kitöltők többsége (70%) havonta legalább egyszer elmegy moziba, míg közel harmaduk (29%) csak félévente vagy még ritkábban jut el egy filmszínházba. Kétharmaduk hétvégén (62%) nézi meg a kiválasztott filmet, a válaszadók leggyakrabban este (51%), illetve délután (45%) ülnek be a vetítésre.
Csupán a megkérdezettek töredéke (3%) néz filmet egyedül, a legtöbben (70%) kettesben, sokan pedig kisebb vagy nagyobb társaságban (26%) érkeznek a moziba. A többség a párjával kapcsolódik ki (53%) ily módon, de számos megkérdezett számára ez családi (29%) vagy baráti (17%) program.
Mozizás közben leggyakrabban popcornt (77%), szénsavas üdítőt (70%) és nachost (66%) fogyasztanak a magyar vendégek, és ritkábban választják a jegesteát (13%), a vizet (13%) vagy az édességeket (13%).
Elsősorban a filmkínálat (64%), a kényelem (56%) és a vetítési időpont (42%) dönti el, hogy melyik mozi lesz a befutó, csak ezt követi a távolság (33%), a jegyár (30%) és a termek tisztasága (28%). A válaszadók szerint leginkább a kényelmes székek (86%), a minőségi hangrendszer (61%), az elegendő lábtér (54%) és a vászon mérete (45%) teszi igazi élménnyé a mozizást.
„A Covid-járványt követően átalakultak a mozizási szokások, és a nézők kizárólag a különleges élményt nyújtó filmekért, illetve a kompromisszum nélküli kényelmet, valamint egyedi vizuális- és hanghatást biztosító mozikért hajlandóak pénzt áldozni” – hangsúlyozta Borsos-Vámosi Dóra, az Etele Plaza asset managere. A szakember kiemelte, hogy az ETELE Cinema-t például már a megváltozott elvárásoknak megfelelően tervezték, így minden terembe 7.1-es hangrendszer került, számos esetben Dolby Atmos hangzással, amit tovább fokoznak a fényjátékok, a hatalmas vásznak, a hátradönthető székek és a nagy lábtér. A trendváltásra jó példa az egyre népszerűbb Premium szolgáltatás, amibe nem csak az exkluzív Premium terem használat, de a korlátlan étel- és italfogyasztás is beletartozik. Ugyancsak a fogyasztói igényekre válaszul fejlesztették az Etele Kids termet, ahol a barátságos fények, a visszafogott hangzás és a változatos kialakítású ülőhelyek célja, hogy ideális mozizást biztosítsanak a gyermekes családoknak.
A felmérés arra is rámutatott, hogy a vígjáték (73%) és az akciófilm (68%) csábítja a leggyakrabban a nézőket manapság a moziba, és jóval ritkábban választanak sci-fit (38%), thrillert (28%), animációs filmet (28%), drámát (24%) illetve horrort (18%).
Háttérinformáció
A felmérésről
Az Etele Plaza és az ETELE Cinema közös online felmérést végzett közel 1200 vásárló megkérdezésével 2024. májusában. A felmérés során az Etele Plaza és az ETELE Cinema hírlevelére feliratkozott vevők preferenciáit kérdezte meg a mozizási szokásaikkal kapcsolatban. A kitöltők 60 százaléka nő volt, az összes válaszadó 26%-a 18-29 év közötti, 57%-a 30-49 év közötti, 17%-a pedig 50 év feletti.
Az Etele Plaza-ról
Az 55 000 m2 bérbe adható kiskereskedelmi területű Etele Plaza az ország első okosplázája, amely már a lakásból kilépve egyénre szabott vásárlói élményt nyújt saját fejlesztésű mobilalkalmazásának és felhőalapú szolgáltatásainak köszönhetően. A tágas éttermi szint zöldtetős, közvetlen teraszos kapcsolatával a komplexum a legfrissebb bevásárlóközpont designt jeleníti meg. Az üzletek mellett élelmiszer-áruház, éttermek, kávézók, fitneszterem, gyermekjátszóház és szolgáltatások széles köre várja a vásárlókat. A bevásárló- és szórakoztatóközpontban működő Etele Cinema pedig új szintre emeli a mozi élményt. Futurisztikus megjelenést és modern eleganciát ötvöző látványvilág fogadja a látogatókat, a 14 különböző terem mindegyike egyedi kialakítást és színkombinációt, valamint 7.1 hangrendszert kapott, több teremben Dolby Atmos hangzással. Emellett 4K lézer vetítési technológia, valamint pixelvezérelt fénytechnika dolgozik a tökéletes szórakozásért.