InfoPont Ajánló Magazin
Életmód

Ezek a sportok a legjobbak, ha már nem vagy 20 éves

Sajnos jellemző, hogy sokan elhanyagolják a napi mozgást a munka mellett. Különösen igaz ez a nőkre, akik főállásban dolgoznak, és a családot is ellátják a mindennapokban. Pedig mozogni éppen azért lenne lényeges, hogy később is aktívan tudjuk élvezni az életet.

Aki nem mozog, annál ugyanis előbb-utóbb az életkor előrehaladásával magas vérnyomás, mozgásszervi panaszok és krónikus vagy visszatérő fájdalom alakulhat ki. A fájdalom mellett pedig nincs életöröm, még az unokákkal való játékra sem tudunk koncentrálni.

Mindez azonban elkerülhető, vagy legalábbis sokáig kitolható lehet, ha rendszeresítjük a testmozgást az életünkben. Az edzés ugyanis folyamatosan méregtelenít és fokozza a szervezetünk öngyógyító mechanizmusait.

Nem érdemes kivárnunk azt, hogy megfájduljon valamink, hiszen ekkorra már általában komolyabb a baj. Sokan éppen azért nem mozognak, mert fáj valamijük, és mivel félnek a fájdalomtól, ezzel még tovább rontják a saját állapotukat. Egy sérülés után valóban érdemes pihentetni az adott testrészt, de ez nem tarthat évekig: meg kell találnunk azt a pózt, ahol óvatosan, lassan tornáztathatjuk.

De milyen mozgásformák az ideálisak az idősebbeknek?

Nem feltétlenül kell olyasmire gondolnunk, ami szélsőségesen igénybe veszi a szervezetet. Már egy kis séta is élénkíti az oxigénellátást, beindíthatja a regenerációs folyamatokat. Megfelelő edzés lehet emellett a jóga, az úszás és a gerinctorna is. A szabadban a faültetés, a kutyasétáltatás és a nordic walking is, főleg, ha másokkal közösen tesszük.

Mit tehetünk, hogy a testmozgás mellett belsőleg is támogassuk a szervezetünket?

A mozgás mellett a természet patikájából is válogathatunk, ha megoldást keresünk a testi problémáinkra. A vadgesztenye-kivonat és az aloe vera például kiváló gyulladáscsökkentő összetevő, míg a körömvirág sebgyógyító, görcsoldó, a reumatikus panaszok is jól kezelhetőek vele. Az árnikát pedig fájdalomcsillapító, szövetregeneráló hatása miatt érdemes használni.

Amikor fájdalom lép fel, mindig gyulladás van a szervezetünkben. Míg a fájdalomcsillapító csak tüneti kezelés, a méregtelenítő teakúra, a külsőleg használt balzsamok és a belsőleg szedett étrendkiegészítők valódi megoldást nyújthatnak az ízületi gyulladásokra. Egyes növényi szereket akár panasz nélkül, megelőző céllal is érdemes szedni.

Olvass bele legújabb magazinunkba!

Please wait while flipbook is loading. For more related info, FAQs and issues please refer to DearFlip WordPress Flipbook Plugin Help documentation.

Ez a weboldal a felhasználói élmény javítása, valamint a zavartalan működés biztosítása érdekében sütiket ( cookie - kat ) használ. Elfogadom Bővebben