InfoPont Ajánló Magazin
ÉletmódInfoPont

Amíg kanapé van, TV is van- 3+1 érdekesség, amit nem tudtál a tévéről

A járványhelyzet világszerte – így Magyarországon is – jelentős hatással van a televíziócsatornák nézettségére. Többen, többet ülünk a képernyő előtt: 2020-ban átlagosan mintegy napi 16 perccel többet mint 2019-ben. A mostani helyzet egyértelműen jelzi, hogy reneszánszát éli a TV, sosem megy ki a divatból. A terület legfontosabb jelenlegi trendjeit a Lounge Group podcast adása, az L20-ban elhangzottak kapcsán mutatjuk be.

1. Visszatért a családi tévézés

„A korlátozások intenzitásának változásával a tévénézésre fordított idő is folyamatosan módosul. A digitális oktatás pedig a felnőttek tévénézési szokásaira is közvetett hatással van” – mondta a műsorban Csikesz Erika, a TV2 Csoport értékesítési igazgatója. A bezártság szinte minden korosztályt
a képernyő elé ültetett, naponta átlagosan közel 5 órára. Mindemelett pedig erősödött az esti, közös családi tévénézés közkedvelt jelensége is.


2. „Van tévém, és nézem!”

A 15 és 24 év közöttiekről sokszor hallani, hogy ők kevésbé preferálják a lineáris tévécsatornákat. Ennek ellenkezőjéről árulkodik az, hogy a rendelkezésre álló adatok szerint ez a generáció is naponta több mint két órát töltött a tévéképernyők előtt 2020-ban. Ez nem meglepő, ha a digitális oktatásra, illetve a lehetséges programok, kimozdulási lehetőségek csökkenésére, hiányára gondolunk.

3. Mit nézünk pontosan a járványidőszakban?

Az elmúlt időszakban továbbra is a főműsoridős mozifilmek, a magyar gyártású napi vagy heti műsorok, sorozatok, valóságshowk, közéleti tartalmak és a híradók a kultikus programtípusok. Voltak olyan hetek 2021-ben, hogy a nézőszám alapján a két nagy kereskedelmi csatorna főműsoridős híradója a legnézettebb napi program volt. A televíziós hír- és információfogyasztással töltött átlagos idő nőtt 2020-ban – főként a pandémia első hulláma eredményeként. A járvány második hulláma,
illetve más hazai vagy nemzetközi események azonban már nem növelték jelentős mértékben a hírfogyasztást.

+1. Évi tízmillió reklám

Talán nem is gondolnánk, hogy egy nap 30-40 ezer reklámszpotot sugároznak a magyar nyelvű tévécsatornákon. A Nielsen adatai alapján a 2016-os, 8 millió alatti éves reklámfilmmennyiség 2019- re közel 14 millióra nőtt. Tavaly azonban, a járvány miatt ez a szám mintegy 600 ezerrel csökkent. Aszakértők ugyanakkor növekedésre számítanak idén, ráadásul egyre több olyan cég él a tévés reklámok adta lehetőségekkel, amely korábban nem tette.

„A lineáris televíziócsatornák esetében a tévénézésre fordított idő összességében nőtt, ami az elmúlt egy év, illetve a home office természetes következménye. Fogyasztói célcsoportokra vetítve a változás mindenhol megjelent, és a mértéke is hasonló. A TV szerepe ugyanakkor meghatározónak látszik rövid és hosszú távon egyaránt. A Lounge Groupban, ügynökségi oldalról úgy gondoljuk, a legfontosabb iparági kihívás a »digitális TV nézés«, vagyis az, hogy együtt lássuk a fogyasztót mind a lineáris (hagyományos), mind az online térben. Jelenleg ugyanis erre nincs egységes és transzparens piaci módszertan. A tartalom szempontjából pedig azt látjuk, hogy csatornamárkák és műsormárkák léteznek, a magyar nézők kedvelik a lokális tartalmat, hazai helyszínekkel és színészekkel” – mondta Magyarország egyik legnagyobb marketingkommunikációs ügynöksége, a Lounge Group médiaigazgatója, Hidvégi Krisztina.


Olvass bele a magazinunkba is:

Olvass bele legújabb magazinunkba!

Ez is érdekelhet:

Peter’s Planet Podcast – Hogyan utazz, amikor még zárva a világ?

Bala

L20 – Újjáéledhet még idén a rendezvénypiac?

Bala

Márkamonitorban a Lounge Group marketingkommunikációs blokkja, az L20

Szabó Ildikó

Ez a weboldal a felhasználói élmény javítása, valamint a zavartalan működés biztosítása érdekében sütiket ( cookie - kat ) használ. Elfogadom Bővebben