InfoPont Ajánló Magazin
ajánló 2InfoPont

L20 – Újjáéledhet még idén a rendezvénypiac?

Bő egy év bezártság után mindenkit foglalkoztat a kérdés: vajon mikor mehetünk újra rendezvényekre?

A nagy nyári fesztiválokról, úgy tűnik, le kell mondanunk, de van még remény! Egy rendezvényszervező cég szerint kisebb eseményekre, akár zenés programokra már nyár végén, ősz elején számíthatunk, ha minden jól megy. A várakozásokról a Lounge Group szakembereit kérdeztük.

„Kisebb, esetleg közepes élő eseményekkel, zenei fesztiválokkal indulhat újra a rendezvénypiac a nyár második felében, esetleg ősz elején” – véli Simonics Pál, a Lounge Group rendezvényszervező tagja, a Moonlight Event Kft. ügyfélkapcsolati igazgatója. A nagy fesztiválokról azonban kénytelenek leszünk lemondani, a járványhelyzet bizonytalansága miatt a nemzetközi sztárfellépők lefoglalására, és így a nagyobb rendezvények megszervezésére várhatóan már nem lesz lehetőség.

A pandémia a rendezvényszervezési szektort is megviselte. Az események száma a korábbi töredékére esett, amire mégis sor kerül, az rengeteg erőforrást igényel, folyamatos az újratervezés, esetleg a halasztás. Az iparágban jó pár terület gyakorlatilag teljesen megállt. Az online rendezvényeken például nem kell „vendégül látni” több száz embert, nem épülnek olyan dekorációk és installációk, amilyenek a személyes részvételen alapuló rendezvényeket jellemzik.

A megrendezett események – konferenciák, koncertek vagy akár csapatépítők – átkerültek az online térbe. A rendezvénytechnikai szolgáltatók pedig gyorsan reagáltak, az események pedig forgatásokká, élő műsorokká alakultak át. Ideiglenes megoldásnak ez tökéletes, a Lounge Group egy korábban végzett kutatásából azonban kiderül, hogy a válaszadók 70 százaléka alig várja, hogy ismét elinduljon az „offline élet”. Ennek hatására a kommunikációs szakmában még fontosabbá vált a marketingtudatosság.

„A fogyasztó nem vész el, csak átalakul. Ott vannak azok az emberek, akik ugyanúgy szeretnének rendezvényre járni, mint korábban, tehát érdemes nekik kommunikálni”

– mondja Juhász Diána, a Lounge Group médiacsapatvezetője.

A járványhelyzet okozta első sokk után a cégcsoport az elsők között tervezte újra ügyfelei esemény igényeit, ennek eredménye volt az MVM EDISON startup verseny döntőjének online platformra vezetése.

Az új helyzetben ez az esemény az elsők között alkalmazta a több helyszínről, akár otthoni környezetből való élő bejelentkezést. Jellemző adat, hogy a négy kamerával rögzített egyedi hibridrendezvényt 1800 percnyi, azaz 30 órányi próba előzte meg, a stúdióban 12 laptop,
illetve 2,5 kilométernyi kábel szállította a képet és a hangot a nézők felé.

A rendezvényszervező szakma nagyon várja az újraindulást, már látják azonban az új kihívásokat is. Sok a pályaelhagyó a technikai személyzet, catering területén, ez pedig az újranyitás utáni rendezvények megfelelő létszámú kiszolgálását is veszélyeztetheti. Így várhatóan a legnagyobb probléma az lesz, hogy legyen elég szakember, aki megvalósítja a várva várt eseményeket.

Nagy kérdés, hogy az online események velünk maradnak-e. „Véleményünk szerint olyan éles a kontraszt az élő és online rendezvények között, és a közönség annyira várja már, hogy újra élőben vehessen részt ilyen alkalmakon, hogy nagy jövőt nem jósolunk a teljesen online, kizárólag digitális térben megrendezésre kerülő eseményeknek. Bízunk benne, hogy a mostani digitalizáció a jövőben csak bizonyos eseményeknél, hibrid megoldásként jelenik majd meg. Rengeteg hasznos tapasztalatot szereztünk –, így reméljük, hogy ezeket az élő eseményeken is tudjuk majd hasznosítani, mert mégiscsak az a rendezvények igazi világa” – tette hozzá Simonics Pál. Jól látszik, hogy megmaradt az emberek igénye a rendezvényekre, a kérdés már csak az, hogy mikor és hogyan valósulhatnak meg a jövőben.

A szakmai beszélgetés további izgalmas részletei a Lounge Group weboldalán hallgathatók vissza.


Olvass bele a magazinunkba is:

Olvass bele legújabb magazinunkba!

Ez is érdekelhet:

Rekordszámú pályázat érkezett a Marketing Diamond Awards versenyre

Bala

Ne izgulj azon, hogy izgulsz, add elő amiért jöttél!

Glück Viktória

Rendhagyó díjátadóval zárult az idei Marketing Diamond Awards

Szabó Ildikó

Ez a weboldal a felhasználói élmény javítása, valamint a zavartalan működés biztosítása érdekében sütiket ( cookie - kat ) használ. Elfogadom Bővebben