A Helikon Kiadó gondozásában megjelenő Divatikonok sorozat első két darabját ajánljuk a divat iránt rajongók számára. A sorozat első két részében a világ divatbirodalmának, talán túlzás nélkül mondhatjuk, hogy két legnagyobb divatházát mutatják be.
Emma Baxter-Wright: CHANEL
Coco Chanel a világ talán legnagyobb hatású divatforradalmára volt: a kis fekete ruhája, a buklé kabátjai, a műgyöngyei és a kéttónusú cipői – mind-mind nagyon gyorsan hihetetlenül népszerűvé váltak. Megragadta a kínálkozó pillanatot, és megadta a nőknek, amit kívántak, még mielőtt azok felismerték volna, mire van igényük. A férfi ruhatár alapjaiból indult ki a női kiteljesedés megteremtéséhez, és olyan demokratikus öltözködési kódexet hozott létre, amely szabadságot, egyenlőséget és visszafogott klasszikus stílust tükrözött.
A könyv Coco Chanel életét, illetve életművét mutatja be. Látjuk őt, ahogy szerény körülmények között elindult az életútja, ahogy globális jelenséggé vált, és parfümökkel, ékszerekkel és kiegészítőkkel bővült a márkája, és olyan örökséget hagyott maga után, amelyet a Chanel mind a mai napig követ. A tervezőnő még most, sok évvel a halála után is megmaradt a Chanel-ház mögött rejtőző névleges vezéralaknak.
Helikon Kiadó
Karen Homer: Gucci
Attól kezdve, hogy 1921-ben Firenzében az elit számára útipoggyász-ellátóként megalapították, egészen addig, amíg kivívta modern rangját a kultikus divatkiegészítők és divatholmik szállítójaként, a Gucci-ház titánnak számít a világ luxusdivatjában. Az elmúlt évszázad során a Gucci márkát fémjelező jellegzetes bőráruk és dekadens ruhadarabok elegánsan ötvözték a visszafogottságot a fényűzéssel a kívánatos dupla G védjegy alatt.
A könyv elmeséli a márka kezdetének történetét, amely luxuspoggyásszal és lófelszerelésekkel indult, majd számot ad arról, hogyan küzdötte le a család a megingásokat és háborús nehézségeket, hogy aztán az 1990-es évek haute couture-jének óriásaként születhessen újjá, majd Alessandro Michele jelenlegi irányítása alatt befolyást gyakoroljon az utcai viseletre és a rajongók új generációjára.
Több mint 100 pompásan válogatott kép mutatja be a Gucci vagány, mégis érzéki dizájnját, ezzel is igazolva rangját korunk legbefolyásosabb márkaneveként.
Helikon Kiadó
Olvass bele legújabb magazinunkba!