InfoPont Ajánló Magazin
Életmód

3 dolog, amit nem tudtunk a taxizásról – Az év taxisofőrje beszámolt

A Városligettől Bécsig, strandpapucsban

Az éjszakai autózás igazi virtuóza lett a Főtaxinál az Év taxisa

Budapest, 2023. február 8.Az elmúlt évekhez hasonlóan ezúttal is a Főtaxi sofőrjei döntöttek arról, hogy melyik munkatársuk kapja Az év taxisofőrje elismerést. 1000 taxis szavazata alapján a Dudás Zoltánról elnevezett díjat 2022-ben Marjai Attila érdemelte ki, akinek érdekes beszélgetéseket, emlékezetes történeteket és a tanulópénz után elsajátított rutint is hozott az eddig teljesített mintegy 25 000 fuvar.

Tavaly a Főtaxi éjszakai fuvarjainak száma 44 százalékkal nőtt az egy évvel korábbihoz képest, ami azt mutatja, hogy újra visszatért az élet a fővárosba. Az év taxisának választott Marjai Attila elmondása szerint a koronavírus-járvány idején életbe lépett kijárási korlátozás volt a legnehezebb időszak. „Üres volt a város, alig volt mozgás, mintha megállt volna az élet. Akkoriban főleg csak azok utaztak taxival, akiknek a megélhetésük függött tőle” – emlékszik vissza Attila.

Guruló pszichológusok

Este sokkal nyitottabbak az emberek: sohasem tudhatod, hogy ki száll be melléd, és szinte mindenki beszélgetést kezdeményez. Megfigyeltem, hogy egy idegennel gyakran sokkal nyitottabbak az emberek, így az éjszakai hazaút során számos izgalmas történetet osztottak meg velem. Szokták rólunk mondani, hogy »guruló pszichológusok« vagyunk, ami kicsit igaz is” – meséli a Főtaxi díjazott sofőrje.

Az év taxisa 2014-ben csatlakozott a Főtaxihoz, azóta szinte minden estéjét a budapesti éjszakában tölti. Ez idő alatt számos érdekes utassal találkozott már, de talán mind közül az egyik legemlékezetesebb, amikor egy boncmestert vitt haza, aki olyan dolgokat mesélt az emberi test anatómiájáról és a boncolás folyamatáról, melyekről korábban nem is hallott — Attilát azóta is érdekli a téma. 

Ha pedig nem pszichológia, akkor tanácsadás. A Főtaxi elektromosautó-flottája évről-évre nő, Attila is ilyen kocsival dolgozik, és nem ritka azon utasok száma, akik kimondottan környezetkímélő taxit rendelnek az applikáción keresztül éppen azért, hogy a sofőrtől tájékozódjanak az elektromos autózás gyakorlati tapasztalatairól.

Nincs rutin tanulópénz nélkül

Bár az év taxisa úgy ismeri a budapesti éjszakát, mint a tenyerét, a kellő rutin elsajátításához neki is időre volt szüksége. Nagyjából 25 000 fuvar van már mögötte, de mégsem lehet azt mondani, hogy minden este ugyanolyan volna.

Természetesen nála is fizettek már hamis pénzzel, vagy lett igazán rosszul egy-egy igen ittas utas, de egy idő után – vallja Attila – az ember megtanulja ezeket a helyzeteket vagy elkerülni, vagy megfelelően kezelni. Például a forgalmas belvárosi utcákon most már mindig bezárja az ajtókat, hiszen előfordult vele, hogy az éjszakai bulinegyedben való araszolás közben valaki csak úgy beugrott mellé, azzal sem törődve, hogy már voltak utasok az autóban.

Strandpapucsban Bécsig

Ugyan a taxis sztorikból könyvet lehetne írni, mégis Attila mindmáig legizgalmasabb története a Széchenyi fürdőhöz kötődik: „A Városligetnél beszállt egy srác strandpapucsban, fürdőnadrágban és azt mondta, összeveszett a haverjaival és most azonnal haza akar menni. Kérdeztem tőle, melyik hotelbe vigyem. Mire azt válaszolta, hogy ő nem a szállodába, hanem tényleg haza, Bécsbe akar utazni. Elvittem.”

Olvass bele legújabb magazinunkba!

Please wait while flipbook is loading. For more related info, FAQs and issues please refer to DearFlip WordPress Flipbook Plugin Help documentation.

Ez a weboldal a felhasználói élmény javítása, valamint a zavartalan működés biztosítása érdekében sütiket ( cookie - kat ) használ. Elfogadom Bővebben