InfoPont Ajánló Magazin
Ajánló

„The forest of unrooted trees” Olya Tereschuk első önálló kiállítása Buda ikonikus találkozóhelyén

„The forest of unrooted trees” címmel április 29-éig látható Olya Tereschuk első önálló kiállítása a Széll Kálmán tér kultikus találkozóhelyén, a különleges atmoszférájú Easy Art Space-ben.

Az április 4-i tárlatmegnyitón először láthatta a kortárs műkedvelő közönség a művész új sorozatát, megismerve inspirációját és alkotási folyamatának különlegességét: a festészet és a kézi, valamint gépi hímzés összekapcsolódását.  Az eseményen Prieger Zsolt, az Anima Sound System vezetője avatta be a vendégeket az Olya művészetével való váratlan és sorsszerű találkozásába.

Először nyílt önálló kiállítása Olya Tereschuknak a The ArtSommelier szervezésében Budapesten. Művészetének fókuszát és kutatásának alapját saját élete és háttere adja: Oroszországban, a szibériai Novoszibirszkben született és nőtt fel, ezután máig kétszer költözött el másik országba és ezzel másik kultúrába, távolra a családjától.

A bevándorlók traumája, kapcsolatok elvesztése, lezárt határok, az anyaország és az elmúlt gyermekkor eltűnő emlékei, a kötődés traumája a költözések és az aktuálpolitika kontextusában: mind-mind művészetének inspirációja és kutatásainak témája. A „The forest of unrooted trees” c. sorozatban az embereket fákkal azonosítja. Fákkal, amelyek a nemzetségek, a vérvonal, a gyökerek és az ember helyhez való kötődésének szimbólumai. Gyakran elszakadt szálakat, fonalakat használ, ezzel is utalva a megszakadt kapcsolatokra, és felhívva a figyelmet azok emberek életére gyakorolt jövőbeni hatásaira.

A legtöbben (így Olya családjában is) a hímzésre mint tradicionális női, generációról generációra öröklődő készségként tekintenek, ezért is választotta művészetéhez ezt a kifejezésmódot. Így lehetővé válik számára, hogy a vászonnal, mint hagyományos szövettel dolgozzon és ne csak úgy tekintsen rá, mint a festészet során egy lapos felületre. A nőiességre való utalások rendkívül fontosak a művészetében, mivel a múltban és a jelenben is a nőket tartjuk a hagyományos családösszetartóknak, akik egyszerre adnak új életet, tartanak fent kapcsolatokat és építenek fel mindezekkel családokat.

Az új sorozat tizenkét műalkotást foglal magában, anyaghasználatban a vászontól kezdve az organzán át, egészen a bársonyig. Az összeállítás kiemelkedő darabja a dupla tondo „Blood and milk”, mely anya és gyermeke csodálatos összefonódását szimbolizálja a vér és a tej metaforikus megjelenítésén keresztül.

A kiállítást Prieger Zsolt, az Anima Sound System vezetője nyitotta meg, melynek az együttes  legutóbb megjelent lemezének „Fjodor Mihajlovics” című dala adott aktualitást. A dalt kísérő visualiserben ugyanis Olya Tereschuk „Invisible trauma III” című alkotása látható.

Photo credit:
The ArtSommelier portré: Gregus Máté

Olya Tereschuk portré: Hybrid Cycle 

Olya Tereschuk: Blood and milk

Olya Tereschuk: The invisibel trauma III

Olvass bele legújabb magazinunkba!

Ez a weboldal a felhasználói élmény javítása, valamint a zavartalan működés biztosítása érdekében sütiket ( cookie - kat ) használ. Elfogadom Bővebben