InfoPont Ajánló Magazin
Gasztro

Megérkezett Magyarországra a The Vegetarian Butcher

Országos kutatásban tárták fel a hazai fogyasztók húsfogyasztási szokásait

Immár a hazai húsimádóknak sem kell lemondaniuk a klasszikus húsételek ízéről, állagáról és hagyományairól, amikor vegetáriánus vagy vegán helyettesítő termékeket választanak, hiszen mostantól a magyarországi üzletekben is elérhetőek a The Vegetarian Butcher termékei. Egy friss, országos kutatás adatai szerint az egyik legfontosabb érv a húsfogyasztás mellett az élvezeti faktor, vagyis az ízélmény. E tekintetben az Unilever Magyarország most bejelentett terméke ízletes és versenyképes alternatívát nyújt, a húsok és húskészítmények előállításához képest jóval alacsonyabb környezeti hatás mellett.

Egy friss, országos, reprezentatív kutatás[1] szerint a magyar fogyasztók 84%-a gyakran, illetve rendszeresen fogyaszt húst vagy húskészítményt, holott sokan vannak tisztában azzal – a megkérdezettek több mint fele –, hogy a hús előállítása jelentős környezeti terheléssel jár. A vizsgálat eredményeiből az is kiderül, hogy a környezetre gyakorolt kedvezőtlen hatásnál fontosabb érv a magyar fogyasztók számára az a meggyőződés, hogy a megfelelő fehérjebevitel, illetve az emberi szervezet számára optimális táplálkozás nem képzelhető el hús nélkül: ezeket a véleményeket a válaszadók közel 90%-a osztja. Szintén fontosabb a zöld gondolkodásnál a húsfogyasztás élvezeti faktora, hiszen a megkérdezettek közel háromnegyede szerint az állati eredetű húsok íze nem helyettesíthető mással. Épp ezekre a kihívásokra válaszul hozta el a hazai üzletekbe a világ egyik legismertebb, növényi alapú húshelyettesítő márkáját, a The Vegetarian Butchert az Unilever Magyarország.

A márkát Jaap Korteweg, egy 9. generációs holland farmer alkotta meg azzal a céllal, hogy olyan ízletes, növényi alapú termékeket készítsen, melyek éppolyan finomak, mint a húsos változataik. A márka küldetése, hogy új, fenntartható technológiákkal, hüvelyesek és gabonák felhasználásával olyan, húst helyettesítő termékeket alkosson meg, amelyekkel a húsimádóknak sem kell lemondaniuk a klasszikus húsételek ízéről, állagáról és hagyományairól, amikor a vegetáriánus vagy a vegán helyettesítő termékeket választják. Nem mellesleg ezek a termékek fehérje-, vas- és B12-vitamin-forrást is jelentenek, illetve megfelelnek azoknak az elvárásoknak is, amelyet a magyar fogyasztók fogalmaztak meg a húshelyettesítők kapcsán. A kutatásban ugyanis a megkérdezettek közel 70%-a vélte úgy, hogy az ideális húshelyettesítőnek az állag, több mint 80% szerint pedig a felhasználás módja terén is a húsra kell hasonlítania.

„A húshelyettesítők hazai piaca tavaly 50%-kal bővült, ezen belül pedig a félkész és késztermékek forgalma 70%-kal ugrott meg, vagyis a lehető legjobb időzítéssel lép be a magyarországi piacra a The Vegetarian Butcher. Szintén kedvező fejlemény, hogy a kutatásunk adatai szerint most van igazán felfutóban a növényi alapú étrendet választók tábora: a húshelyettesítőket fogyasztók kétharmada az utóbbi legfeljebb 1-2 évben tért át, felük pedig csak néhány hónapja” – mondta Homor Judit, az Unilever Food üzletág vezetője.  Hozzátette: „a hazai szakmai közönség előtt sikerrel mutatkozott a The Vegetarian Butcher, hiszen több étterem már felvette az alapanyagai közé, az idei Sirha Budapest gasztronómiai szakkiállítás kóstolóján pedig a szakmabeliek – séfek, élelmezésvezetők, étteremüzemeltetők – 95%-ának ízlettek a termékek, 90%-uk pedig úgy érezte, hogy a tesztelt termék íze megegyezik a hússal készült változatéval”.

A négyféle gyorsfagyasztott termékből, vagyis az Unbelievabull Burger vegetáriánus marhahúspogácsa-helyettesítőből, a Lucky Nuggets vegán panírozott falatkából, a Chickened Out chunks vegán darabolt csirkehús-helyettesítőből és a Magic Mince vegán darálthús-helyettesítőből álló portfólió a Spar 140 üzletében debütált, de hamarosan a Tesco, az Auchan és a kifli.hu kínálatában is elérhető lesz.


[1] A kutatást az Unilever Magyarország a Toluna online platformja segítségével végezte el 2022 tavaszán, 520 fő, 18 év feletti internetező megkérdezésével. A kutatás nemre, végzettségre, településtípusra reprezentatív.

Olvass bele legújabb magazinunkba!

Please wait while flipbook is loading. For more related info, FAQs and issues please refer to DearFlip WordPress Flipbook Plugin Help documentation.

Ez is érdekelhet:

Új, még nagyobb műnyaghulladék-csökkentési vállalásokat tett az Unilever

InfoPont

Klímaszorongás helyett húshagyó ételeket a tányérra! Tegnap volt a Vegetáriánus Világnap

InfoPont

Így kerülhet több növényi alapú fogás a menübe

Bala

Ez a weboldal a felhasználói élmény javítása, valamint a zavartalan működés biztosítása érdekében sütiket ( cookie - kat ) használ. Elfogadom Bővebben