InfoPont Ajánló Magazin
Kiemelt tartalomTrend

ALWAYS EDGY – Interjúnk Csalár Bencével

Divatblogger, újságíró, stylist, egy sikert halmozó vállalkozás tulajdonosa, tervező és nemsokára webshop-tulajdonos, mindeközben pedig több magániskolában és már egyetemen is tanítja a következő nemzedéket – ismerd meg Te is Csalár Bencét!

 

Még 2012 szeptemberében indult el az őrületes karriered a BenceCsalar.com-mal. Azóta rengeteget publikáltál, sőt már tervezőként is tevékenykedsz. Gondoltad volna, hogy így kinövi magát ez a kezdeményezés?

Mindenképp meglepő, hogy ilyen gyorsan telnek az évek és visszatekintve mennyi projekten, együttműködésen vagy saját eseményen vagyok, pontosabban vagyunk túl a mostanra kialakult csapatunkkal. Mivel kezdetben a divatbloggerek közé soroltak – mindezt annak ellenére, hogy újságíróként végeztem -, próbáltam egy kicsit más oldalról megfogni a témákat, felfedeztem a blogok közt tátongó űrt és ott kezdtem el építkezni, ahol egyszerre került reprezentálásra a minőségi tartalom, illetve mind kulturális, mind pedig divat szempontjából releváns tartalom. 2012 szeptemberében természetesen még nem gondoltam volna, hogy 2018-ban itt tartok majd, de már akkor is nagy terveim voltak, amelyek kemény munka árán ugyan, de megvalósultak. A két limitált cipő kollekcióm például az egyik legsikeresebb kollaboráció volt hazai viszonylatban. Tudom, hogy sokaknak talán kaotikusnak hathat, hogy ennyi titulusom van, de bármennyire zavarónak tűnik, ezek a tevékenységek, feladatok mind összefüggnek valamilyen formában, amelyek legfőbb tényezői a vizualitásban, stílusérzékben, kitartásban és a világra való nyitottságban rejlenek.

 

Mit jelent neked a divat? Milyen esemény hatására döntöttél úgy, hogy ez lesz a Te hivatásod?

Közhely azzal kezdeni, hogy a “divat már kiskorom óta érdekelt”, szóval ezt ezzel a lendülettel engedjük is el. A válaszom sokkal egyszerűbb ennél. Amikor tinédzser korában az ember sokkal tudatosabbá, még önállóbbá válik és elkezdi úgy igazán keresni a saját útját vagy akár stílusát, én egyszerűen nem  találtam olyan felületet, amely kellően kielégítette volna az általam a divatról alkotott elképzeléseimet. Sőt, bátran ki merem jelenteni, hogy untam az egészet látvány tekintetében. Hiszen miközben egy londoni divathét képeit nézegetve vizuális katarzis ért minden alkalommal, addig ugyanez itthon gyakorlatilag a tökéletes gyógyír volt minden insomniával küzdő ember számára. Mondhatjuk, hogy onnantól kezdve misszióként tekintettem arra, amit csinálok. Friss vért és pezsgést akartam pumpálni a hazai divatvilág ereibe, hogy ne csak a fekete vagy fehér létezzen, hanem megannyi csapásirány egyszerre.

 

Mesélj egy kicsit a webshopról, ami nemsokára megjelenik az oldaladon!

Az Edgy Apparel webshopot az üzlettársammal működtetjük majd, de tavaly volt egy közel három hetes pop-up üzletünk a Paulay Ede utcában, amely hatalmas sikert aratott. Az Edgy Apparel lényege, hogy megoldást kínál a fast fashion és designer darabok között ragadt, úgymond lehetőségek nélkül maradt vásárlóknak, hiszen elérhető árakon kínálunk limitált, egyedi ruhákat és kiegészítőket nőknek és férfiaknak egyaránt. A márka stílusa és filozófiája az általam évek alatt lefektetett alapokon nyugszik, mind stílusában, mind kommunikációjában, hiszen a BenceCsalar már önmagában is már-már márkaként működik évek óta és a designer kollaborációs kollekcióim csak tovább erősítették mindezt. Így mondhatni piaci szempontból is teszteltük, hogy eladható a név és természetesen mindaz, amit képvisel. Visszatérve az Edgy Apparel almárkához – amely lényegében a BenceCsalar.com hivatalos webshopja lesz – az elnevezés magában foglalja a stílust, amelyet a ruhák és jómagam, valamint a mostanra divatblogból online magazinná avanzsált oldalam is képvisel. Ez maga az “edgy” stílus, amely egyszerre reflektál a határozott meglátásokra és célok kitűzésére, valamint az öltözködési kultúra egy sokkal kifejezőbb, olykor talán a társadalom egy része által deviánsnak ítélt vonalára. Én még mindig hiszek abban, hogy a divat vagy egyszerűen csak az öltözködés egy remek kommunikációs eszköz, olykor pedig művészet, de ebben az esetben a festővászon a saját testünk.

Mit tanácsolnál azoknak, akik szintén blogolással, divattal szeretnének foglalkozni (hiszen rengetegen vannak, akiknek céljuk, hogy ebből éljenek meg) – Neked mi az a plusz tulajdonságod, a kulcsod a sikerhez?

Az első és legfontosabb, hogy nem azért kell belevágni, mert valaki ebből szeretné úgymond megszedni magát. Ez a szakma sokszor azért a “lassú víz partot mos” effektre épül, hiszen sokan vágnak bele, még sincs meg bennük a kellő kitartás, hogy konzisztens tartalom előállítóvá váljanak. Egy ilyen dolgot – amely egyúttal rengeteg feladással, áldozattal is jár – csak szívből lehet igazán csinálni. Az pedig, hogy még is jól kereshetsz vele, a hab a tortán. Bennem is az évek alatt alakult ki az üzleti alapú megközelítés, például egészen másképp tárgyalok, mint 20-21 éves koromban.

 

Ér bármilyen megkülönböztető figyelem amiatt, hogy férfiként foglalkozol a divattal és annak művészetével?

Valójában lehet érne, ugyanakkor sosem érdekelt különösebben. Nyilván nem lehetek mindenkivel jóban vagy egyszerűen nem lehetek mindenkinek szimpatikus és ez így van jól. Alapvetően igyekszem pozitív, ugyanakkor határozott kisugárzással kapcsolatba lépni mindenkivel. Sokat tanultam a szüleimtől az emberekhez való viszonyulás fontosságáról és ezért nagyon hálás vagyok nekik.

 

Mi a legizgalmasabb része a munkádnak?

Mindenképp a kreativitás és a folyamatos megújulás lehetősége. A munkámat jelenleg két főbb részre osztanám. Ott van Csalár Bence, akiről mint influencerről vagy bloggerről beszélnek és ebből adódóan kell megjelennie divateseményeken. Aztán ott van egy másik oldala ez egésznek, ez pedig a háttérmunka. Utóbbit leginkább az alkotás öröme mozgatja, egyre inkább lekötnek az olyan projektek a Studio Csalar kreatív stúdió révén, ahol ugyan a háttérből kell megvalósítanom valamit, mégis át tudom adni azt az “edgy” világot, amit képviselni szeretnék a saját projektekben. Természetesen a megrendelőkkel való közös munka során elsőbbséget élveznek az ő igényeik minden tekintetben, azonban nem egyszer fordult elő, hogy kifejezetten arra vágynak, amit mi képviselünk.

 

Milyen rövid-és hosszútávú terveid vannak a brandeddel?

A terveimről nem szeretek idő előtt beszélni, de pont a héten szegeztek nekem egy kérdést azzal kapcsolatban, hogy lesz-e mostanában valamilyen izgalmas kollaborációm? Erről csak annyit árulhatok el, hogy 2018-ban sem telik el egy olyan hónap sem, amikor ne lehetne valamiről beszélni, ami a mi kis “boszorkánykonyhánkat” hagyta el.

 

Bővebb info: http://bencecsalar.com

Olvass bele legújabb magazinunkba!

Ez is érdekelhet:

A hét legjobb túrája: csütörtökön STYLEWALKER Trip Csalár Bencével!

InfoPont

Tökéletes megjelenés a fesztiválon – így lehetséges!

InfoPont

KönyvNeked – Könyvajánló hölgyeknek

Glück Viktória

Ez a weboldal a felhasználói élmény javítása, valamint a zavartalan működés biztosítása érdekében sütiket ( cookie - kat ) használ. Elfogadom Bővebben