InfoPont Ajánló Magazin
Kult

7M művészeti képzés: Ahol a művész- és a forprofit világ találkozik

Interjú Hóbor Helgával

Tavasszal indul a 7M – A művészet értéke szponzorációs képzés vállalati szakemberek számára. Ebben a rendkívül izgalmas kezdeményezésben, ismert szakmai oktatók között találkozhatunk veled. Hogyan találtatok egymásra a szervezőkkel?

Balogh Mátéval (a kortársPRos, az ország egyetlen összművészeti brand és kommunikációs ügynökségének ügyvezetőjével) évek óta kerülgetjük egymást. Folyton összefutottunk különböző kulturális eseményeken, mígnem egy évvel ezelőtt leültünk végre és beszélgettünk egy jót. Mi a Táncszínházban épp a Budapest Táncfesztiválra készültünk, és egy izgalmas együttműködésen dolgoztunk az ERSTE Bankkal, aki a fesztivál főtámogatója volt. Mátéval egyetértettünk abban, hogy ma Magyarországon kulturális kommunikációval és támogatással csak a legbátrabbak foglalkoznak, a vállalati szektor és a művészek valahogy még nem találtak egymásra, pedig izgalmas lehetőségek rejlenek ebben.

Aztán elkezdtünk együtt gondolkodni, a 2019-ben elindított Art is Business magazin bemutatta a Táncszínház egyik legrégebbi támogatóját, az Eisberget, majd az a megtiszteltetés ért, hogy Máté meghívott az összművészeti és forprofit együttműködéseken alapuló Art is Business Díj Kuratóriumába.

Innen már nem volt megállás, októberben közösen szerveztünk a Táncszínházban egy témaspecifikus zártkörű eseményt, az Art is Business: Connections-t, aminek a témája a kortárs tánc világa és az ebben rejlő lehetőségek voltak. Végül pedig felkérést kaptam, hogy tartsak órát
a Magyarországon egyedülálló, 7M képzésen, ahol a résztvevők megismerkedhetnek a hét művészeti ág világával, működésével és a bennük található potenciálokkal.

Miről szól a 7M képzés?

A kezdeményezés azzal a céllal jött létre, hogy rávilágítson arra, miért és milyen módon érdemes gondolkodni a művészeti élet és a forprofit szegmens szereplőinek az együttműködésben. A cél az, hogy a vállalati szcéna és a kulturális világ meglássa az egymásban rejlő kapcsolódási pontokat, ezáltal elinduljon egy mindkét fél számára értékes kapcsolat, kiemelkedően a szponzoráció és támogatás területén.

Magyarországon a tánc, mint művészeti ágazat, eddig még nem találta meg a megfelelő utat a szponzorokhoz, mecénásokhoz. Véleményed szerint
mi az oka, hogy a támogatók nem látnak fantáziát a hazai táncelőadások, együttesek szponzorálásában?

Azt gondolom, hogy ez nemcsak a táncszakmát érintő kérdés, az egész művészeti szektorra ráférne egy szemléletváltás. Fontos, hogy ők is lássák magukban azt a lehetőséget, amit aztán a vállalati oldal szereplői is kombinálhatnak a saját brandjükkel. Az alkotók ne féljenek attól, hogy csorbul a művészetük, ha a megszokott sémáktól eltérő koncepcióban gondolkoznak, hanem bízzanak abban, hogy egy jól megválasztott szponzorációs együttműködés mindkét márkát erősíti.

Szerencsére egyre több példa van arra, hogy mit lehet kihozni a kultúrából, gondolok itt a divat és a művészet fúziójaként létrejött Győri Balett és az olasz Calzedonia harisnya kampányára, vagy akár a Táncszínház és
a salátákat forgalmazó Eisberg sikeres munkáira.

Milyen új szemlélet kialakítására van szükség, hogy a művészettámogatás ne kérdés, hanem válasz legyen a magyar cégek körében?

Először is, elengedhetetlen, hogy ismerjék és értsék a kulturális szegmenst. Jelenleg a legtöbb művészeti együttműködés személyes ismeretségeken, szubjektív döntéseken alapul, de én ennek is nagyon örülök. Azonban fontos lenne, hogy ez a folyamat tudatos legyen, az éves stratégia része és ne csak egy lelkes marketing kolléga saját kultúrharca. A 7M képzésben résztvevő oktatókat úgy választották ki, hogy nemcsak a saját világukat ismerik kiválóan, hanem a vállalati szakértők szemével is látják a lehetőségeket, és ezt a gyakorlati tudást át is tudják adni a hallgatóknak.

A Nemzeti Táncszínház hogyan tud kapcsolódni a 7M képzéshez?

A magyar táncművészet képviselőjeként 40 együttessel dolgozunk együtt, minden műfaj megtalálható a repertoárunkon a kortárs tánctól, a magyar és nemzetközi folklóron át, a klasszikus balettig. Rálátunk a komplett táncszakmára, így segíthetünk kapcsolódási pontokat találni mozgás, egészséges életvitel, szépség vagy akár kitartás témakörében a profitorientált vállalatok és a művészeink között.

A tánc nemzetközisége és a sokszínűsége segítségével szeretném megmutatni a hallgatóknak, hogy milyen kreatív lehetőségek rejlenek ebben a szférában.


Olvass bele a magazinunkba is:

Olvass bele legújabb magazinunkba!

Ez is érdekelhet:

Te csak így vagy jó

Glück Viktória

Húsz éves a Nemzeti Táncszínház – ünnepi programok, események

Glück Viktória

Én vagyok a falkavezér, de Pityu a főnök

Bala

Ez a weboldal a felhasználói élmény javítása, valamint a zavartalan működés biztosítása érdekében sütiket ( cookie - kat ) használ. Elfogadom Bővebben