InfoPont Ajánló Magazin
Életmód

Boldog akarsz lenni? Ülj ki a napra!

Te is biztos tapasztaltad, hogy hangulatod is jobb, ha  napfényes reggelen indulsz munkába. Azokban az országokban, ahol magasabb a napsütéses órák száma, az emberek is optimistábbak, vidámabbak, boldogabbak. Elmondjuk, miért.
Amikor eleged van mindenből és fáradt is vagy, ülj ki a napra és töltsd fel tested-lelked. Ahogy a napsugarak elérik az arcod, bőröd, lelked is érezhetően fel fog melegedni.


Az amerikai Neurológiai, Ideggyógyászati és Pszichiátriai Szaklap nemrégiben készített tanulmánya szerint az emberek magasabb D vitamin szinttel rendszeresen jobban teljesítettek mind a memóriavizsgálatok, mind a hangulatukat és fizikai aktivitásukat célzó vizsgálatok során.  A tanulmány megerősíti azokat az orvosi tanulmányokat, amelyek kihangsúlyozzák a D vitamin és a kognitív funkciók közti szoros kapcsolatot.
A napfény nélküli élet depresszívvé teszi az embert a D vitamin bevitel hiánya miatt, amely nem tud felszívódni a bőrben. Sőt, még az alvás képességet is befolyásolja. Az alvásciklust irányító hormon, a melatonin fényérzékeny, így napfény nélkül a ciklusok felborulnak. Az alvás hiánya, vagy éppen a túl sok alvás hatással van az információ befogadó és továbbító képességünkre.
A tanulmány nem javasolja, hogy főjünk a napon, viszont kiemeli a napfény idegeinkre, testünkre, elménkre gyakorolt jótékony hatását.


Töltsd fel magad!  – tippek:

  • gondoskodj a napi D vitamin bevitelről: Magyarországon a felnőtteknek javasolt mennyiség minimum napi 200 NE, de a jótékony hatások eléréséhez ennél több bevitel javasolt. Az USA Endokrinológiai Társasága napi 400-1000 NE D-vitamin-bevitelt javasol 1 éves kor alatt, 600-1000 NE-t 1 éves kor fölötti gyermekeknek, míg 1500-2000 NE-t 18 évnél idősebbeknek.
  • figyelj a napvédelemre: 10 és 15 óra közötti napon tartózkodás esetén használj naptejet, UV- sugárzás elleni napszemüveget, ruházatot, különös tekintettel a gyermekekre!
  • készíts B tervet az esős napokra, amikor nem tudsz elég napfényhez jutni. Építsd be az étrendedbe a D vitaminban dús ételeket: lazac, tonhal, de bármilyen hal kiváló e célra. A magas zsírtartalmú tej, joghurt, tojássárgája és gomba mind D vitaminban dúskálnak.

A jó hír az, hogy itt a nyár, a nap ilyenkor süt ránk a legtöbbet, így várhatóan a kedvünkre se lehet senkinek panasza!

Olvass bele legújabb magazinunkba!

Please wait while flipbook is loading. For more related info, FAQs and issues please refer to DearFlip WordPress Flipbook Plugin Help documentation.

Ez is érdekelhet:

Az LG beltéri növénytermesztő készülékével környezettudatosabbak és egészségesebbek lehetünk

Glück Viktória

#egészség – első rész. A szív.

Zalai Mariann

A 7 főbűn, amit elkövetünk nyáron a bőrünkkel szemben

Zalai Mariann

Ez a weboldal a felhasználói élmény javítása, valamint a zavartalan működés biztosítása érdekében sütiket ( cookie - kat ) használ. Elfogadom Bővebben