InfoPont Ajánló Magazin
Kikapcsoló

TikTok: túl az egymilliárd felhasználón

Töretlenül nő az alkalmazás népszerűsége, hiába próbálja másolni a konkurencia.

Az elmúlt években valósággal berobbant a TikTok a felhasználók életébe. Ma már az elitklub része, melynek olyan tagjai vannak, mint a Facebook vagy a Twitter. Mindössze 5 évre volt szüksége, hogy elérje az 1 milliárdos felhasználószámot. (Lásd a TikTok bejelentését itt!)

A viharos tempót jól jellemzi, hogy 2018 januárjában 55 millió globális használója volt, decemberre ez a szám 271 millióra emelkedett, 2019 decemberére pedig már 507 millióra nőtt. A cég 2020 nyarán 700 millió havi aktív „tiktokozóról” számolt be, s alig több mint egy év elegendő volt az 1 milliárdos bűvös szám eléréséhez. Összehasonlításul: a Facebook 2021 második negyedévében 3,5 milliárd havi felhasználóval büszkélkedhetett a teljes alkalmazáscsaládjában, mely 60 millióval haladta meg az első negyedévi adataikat – számol be erről CNBC.

Bár az elmúlt időszakban több versenytárs is igyekszik másolni a TikTokot, nem sikerül műfajában letaszítani a trónról. A Facebook egy éve indította el az Instagram Reels-t, a Snap a Spotlighttal kísérletezik, a YouTube 2020 szeptemberétől működtet Shorts néven egy versenytársat.

A TikTok után a leggyorsabban növekvő alkalmazás a kínai WeChat volt, melynek valamivel több mint 7 év kellett az 1 milliárdos bravúrhoz. A Facebooknak (7,7 év), az Instagramnak (8,5 év), a YouTube-nak (8 év), a Whatsappnak (8.7 év) ennél jóval több időre volt szüksége e szám eléréséhez.

A TikTok Kínából származik, eredetileg Dǒuyīn volt a neve. 2012-ben alapította a pekingi ByteDance nevű cég videomegosztó közösségi szolgáltatásként, rövid tánc-, szinkronéneklés, tehetségvideók készítésére.  Az alkalmazás Kínában 2016-ban vált elérhetővé IOS- és Android-platformokon, majd egy évvel később Kínán kívül is. Miután 2017-ben egyesült a musical.ly hasonló szolgáltatást nyújtó vállalkozással, TikTok néven futott tovább a kínai határokon túl. Az alkalmazás lényege, hogy a felhasználók rövid, 3–15 másodperces videókat készítenek, melyeken maguk énekelnek, táncolnak, tátognak, főleg jól ismert zeneszámokra. A TikTok azért sikeres, mert a rajta lévő videók többnyire látványosak, érdekesek, szórakoztatóak, közösségiek. Bárki megmutathatja magát, és pillanatokon belül népszerűvé válhat, akár az egész világon.  Ma a legtrendibb közösségi videomegosztónak számít, elsősorban a tinédzserek körében.

A TikToknak Magyarországon is már több mint egymillió felhasználója lehet. Buglya Gergely, a Follow Me Agency szakmai vezetője szerint a TikTok térhódítása az oldal állandó fejlesztése, és a tartalomkészítők kimeríthetetlen kreativitása miatt megállíthatatlan. A TikTok ma már minden, amiről a fiatalság szól, sőt, ennél sokkal több. Élettér, információs tér, szórakoztató platform – és már nem csak a fiataloknak. Magyarország első TikTokkereknek szóló, azóta közösségi média fesztivállá váló eseményének szervezőjeként, a Follow Me Agency az elsők között karolt fel TikTok-tehetségeket, és vezette be őket az influencer marketing világába.

Olvass bele legújabb magazinunkba!

Please wait while flipbook is loading. For more related info, FAQs and issues please refer to DearFlip WordPress Flipbook Plugin Help documentation.

Ez is érdekelhet:

Október 24-én ismét TikTOP Fest & Awards az Akvárium Klubban!

Glück Viktória

Ez a weboldal a felhasználói élmény javítása, valamint a zavartalan működés biztosítása érdekében sütiket ( cookie - kat ) használ. Elfogadom Bővebben