InfoPont Ajánló Magazin
InfoPont

A tavasz beköszöntével a Fióka étterem is üdítő újításokkal jelentkezik: színesebb étlap és egészségtudatosság

A városmajori lombok alatt található, az egykori posta épületéből étteremmé avanzsálódott kellemes téglaépület nem csak a kerületben élőket, de az öt-nyolc kilométeres vonzáskörzetében lévő budai és pesti lakosokat is elcsábítja. Titka nem csak a fesztelen, családias és nyugodt légkörben rejlik, hanem a minőségi ételek szervírozásában, illetve a vendégközpontúságában is.

„Hagyomány és evolúció – ezekkel a szavakkal kezdtem el a munkámat a Fiókában 2019. májusában. Azóta csak megerősödött bennem a tény, hogy a vendégek nem akarnak lemondani a hagyományos magyar ételekről, sőt, keresik azokat az étlapon, de a folyamatosan változó trendek hatásainak köszönhetően újításokat, némi pikáns változtatást is örömmel fogadnak a klasszikus fogások esetében. Ez nem csak a modern tálalásban, illetve egy-egy pimaszabb alapanyag belecsempészében mutatkozik meg, de az új étlap esetében kiemelten figyeltünk a különböző ételérzékenységgel rendelkező vendégeink kívánságaira is. A francia konyha hatásai szintén érződnek az ételeinkben.” – mesélt az elmúlt közel egy év tanulságairól Mézes Attila konyhafőnök.

 

A tavaszi étlap olyan ételekkel színesedett, mint például a Kecskesajt-ropogós kerti levelekkel, rebarbarával és juharszirupos vinegrettel (V, GM) vagy a Lazacmozaikkal, narancsos édesköménysalátával, balzsamos dresszinggel és céklával tálalva (LM). A Céklás quinoa gránátalmával és avokádóval, marinált és pirított tofuval (V, GM), a Római köményes bárányfasírt fokhagymás joghurttal és zöldfűszeres sült polentával (GM) vagy a Diós mandulás répatorta narancsos glaze-zel és kókuszos fehércsokival (V, GM) szintén a vendégek új kedvence lehet a következő hónapokban.

Az egészséges alapanyagok előtérbe kerülése és az ételérzékenységre való még nagyobb odafigyelés mellett, középpontba kerülnek márciustól az alapanyagok is. „Fókuszban az alapanyagok” névvel indít kampányt a budai modern vendéglő, azaz minden hónapban egy alapanyagot mutatnak be a social felületeiken, illetve a helyszínen a vendégeknek. Ahogyan az ötlethez társuló „#tuddmiért” hashtag is sugallja, az akció célja, hogy tudassa az érdeklődőkkel az adott alapanyag egészségünkre gyakorolt hatásait, annak lehetséges felhasználási módjait, illetve egyéb érdekességeket, melyekről a hétköznapjaink során aligha olvasunk.

Márciusban a medvehagyma került rivaldafénybe, áprilisban pedig várhatóan valamelyik közkedvelt szőlőfajtát mutatják be részletesebben. A kampány kapcsán a szezonális ételek közé két újdonság is felkerült: a Medvehagyma krémleves kecskesajtos grissinivel, illetve a Medvehagymás rizottó, fehérboros-vajas garnélával.

 

Olvass bele legújabb magazinunkba!

Ez a weboldal a felhasználói élmény javítása, valamint a zavartalan működés biztosítása érdekében sütiket ( cookie - kat ) használ. Elfogadom Bővebben