A RECASH app már elérhető a magyar piacon a legnagyobb bankok ügyfelei számára. Az app a kártyás fizetések után, teljesen teendőmentesen fizet vissza akár 20-40 százalékot a vásárlásaink után.
Az appot az egyik PSD2-es engedéllyel rendelkező hazai szolgáltató, a Recash Europe fejlesztette, amely már a külföldi terjeszkedésének első lépéseit is
Teendőmentesen pénzvisszaterítést ígér felhasználóinak bankkártyás vásárlásaik után a 100 százalékban magyar fejlesztésű fintech startup, a Recash. A mobilos alkalmazás használatával nincsen szükség többé pontgyűjtő kártyákra vagy QR-kódok beolvasására, az akciós tranzakciók után szerzett pénzvisszatérítés órákon belül megjelenik a felhasználó számláján.

Kereshetünk az adatainkkal
Az adatkezelés az európai általános adatvédelmi rendelet (GDPR) hatályba lépését megelőzően szürke zóna volt az egész kontinensen, majd a szabályozással ugyan szigorú kereteket szabtak meg a döntéshozót, ezzel azt is eredményezték, hogy Európa innovációban lemaradt az Amerikai Egyesült Államoktól és a Távol-Kelettől.
Zádor Balázs, a RECASH egyik alapítója arról beszélt, a pénzforgalmi szolgáltatásokról szóló módosított EU-irányelv (PSD2) ezt a lépéshátrányt hivatott ledolgozni, hiszen annak mentén számos startup és egyéb pénzügyi termék jóval hatékonyabban tudja kezelni a felhasználók és ügyfelek adatait úgy, hogy az mindkét fél számára előnyös legyen.
„A szabályozás áttekinthető és lehetővé teszi, hogy ha a tulajdonos egyértelműen és tevőlegesen hozzájárulását adja, akkor meghatározott célokra felhasználhatóak az adatok. Ennek hatására jelentek meg Magyarországon is olyan kezdeményezések, melyek azt a célt szolgálják, hogy a felhasználók az adataikért cserébe pénzt is kaphatnak már” – mutatott rá a szakember.
Hozzátette, a gyakorlatban ez persze továbbra sem azt jelenti, hogy a társaságok szabadon garázdálkodhatnak az ügyfeleik adataival, csupán a szerződésben leírt feltételek mellett tárolhatják és kezelhetik azokat.
A felhasználók és a partnerek is jól járnak
A startup bemutatkozása szerint két csoport igényeit igyekszik kiszolgálni. Egyrészt a felhasználóit, akiknek az – androidos készülékekre és iPhone-ra is elérhető – app letöltését követően semmi teendője nincs, hogy a bankkártyás vásárlásaik után órákon belül pénzvisszatérítést kapjanak. Másrészt a kereskedelmi partnereit, akik e kedvezményeket biztosítják, cserébe a nyers és feldolgozott adatokért, amivel nagyságrendekkel tudják javítani marketingtevékenységük hatékonyságát.
A 2017-ben alakult társaság közleménye szerint számlainformációs szolgáltatóként (AISP) jelenleg hasonló versenytárs nélkül tevékenykedik a pénzügyi intézmények között. Az új EU-s pénzforgalmi irányelv, a PSD2 hazai bevezetésével egy időben váltak aktívvá.
„Európai szinten egy nagyon új piacon vetettük meg a lábunkat, ezért is egyedülálló a kontinensen az, amit mi megvalósítottunk. Gyakorlatilag az ázsiai és amerikai adatszabályozásnál jóval szigorúbb környezetben tudjuk felszabadítani az adatvagyont úgy, hogy azzal a felhasználóknak is kedvezünk. Nemcsak kényelmesebb, hanem megtérülőbb megoldás ez a különféle hűségpontok gyűjtésénél” – idézi a cég közleménye Zádor Balázs társalapítót.

Mint fogalmazott, a nyílt bankolás lényege, hogy nagyon biztonságos és szabályozott keretek között férnek hozzá az engedélyezett cégek felhasználók adataihoz, amennyiben utóbbiak ehhez kifejezetten hozzájárultak. A vállalatok így végre tényleg fizetnek az adatokért, valóban pénzt kapnak érte a felhasználók, az applikáció helyettük hajol le a pénzért. A cashback összegek a banki lekönyvelést követő hat órán belül automatikusan megjelennek a felhasználók virtuális számláján. A partnerek kezébe pedig ezzel egy időben egy újfajta, ám rendkívül hatékony marketingeszközt adnak.
„A multik programjai csupán arra jók, hogy a lojalitást fokozzák, de arra, hogy radikálisan növeljék vele a piaci részesedésüket, kevésbé alkalmasak. A mi független rendszerünk profilozza a vásárlókat, a nagy partnerek kizárólagosságot élveznek és lőni tudnak a versenytársak vevőire is. A statisztikák szerint pedig az első cashback után 50-60 százaléknyi felhasználó hű is marad az adott céghez” – értékelte Zádor Balázs az app eredményeit.
Rengeteg partner kínál kedvezményt
A Recash, amely olyan cégeket tudhat partnerei között, mint a Rossmann, a Praktiker, a Penny Market vagy éppen a FoodPanda, az indulás óta eltelt csaknem egy év alatt 40 ezer regisztráltat gyűjtött.
Olvass bele legújabb magazinunkba!
Please wait while flipbook is loading. For more related info, FAQs and issues please refer to DearFlip WordPress Flipbook Plugin Help documentation.