A RECASH app már elérhető a magyar piacon a legnagyobb bankok ügyfelei számára. Az app a kártyás fizetések után, teljesen teendőmentesen fizet vissza akár 20-40 százalékot a vásárlásaink után.
Az appot az egyik PSD2-es engedéllyel rendelkező hazai szolgáltató, a Recash Europe fejlesztette, amely már a külföldi terjeszkedésének első lépéseit is
Teendőmentesen pénzvisszaterítést ígér felhasználóinak bankkártyás vásárlásaik után a 100 százalékban magyar fejlesztésű fintech startup, a Recash. A mobilos alkalmazás használatával nincsen szükség többé pontgyűjtő kártyákra vagy QR-kódok beolvasására, az akciós tranzakciók után szerzett pénzvisszatérítés órákon belül megjelenik a felhasználó számláján.

Kereshetünk az adatainkkal
Az adatkezelés az európai általános adatvédelmi rendelet (GDPR) hatályba lépését megelőzően szürke zóna volt az egész kontinensen, majd a szabályozással ugyan szigorú kereteket szabtak meg a döntéshozót, ezzel azt is eredményezték, hogy Európa innovációban lemaradt az Amerikai Egyesült Államoktól és a Távol-Kelettől.
Zádor Balázs, a RECASH egyik alapítója arról beszélt, a pénzforgalmi szolgáltatásokról szóló módosított EU-irányelv (PSD2) ezt a lépéshátrányt hivatott ledolgozni, hiszen annak mentén számos startup és egyéb pénzügyi termék jóval hatékonyabban tudja kezelni a felhasználók és ügyfelek adatait úgy, hogy az mindkét fél számára előnyös legyen.
„A szabályozás áttekinthető és lehetővé teszi, hogy ha a tulajdonos egyértelműen és tevőlegesen hozzájárulását adja, akkor meghatározott célokra felhasználhatóak az adatok. Ennek hatására jelentek meg Magyarországon is olyan kezdeményezések, melyek azt a célt szolgálják, hogy a felhasználók az adataikért cserébe pénzt is kaphatnak már” – mutatott rá a szakember.
Hozzátette, a gyakorlatban ez persze továbbra sem azt jelenti, hogy a társaságok szabadon garázdálkodhatnak az ügyfeleik adataival, csupán a szerződésben leírt feltételek mellett tárolhatják és kezelhetik azokat.
A felhasználók és a partnerek is jól járnak
A startup bemutatkozása szerint két csoport igényeit igyekszik kiszolgálni. Egyrészt a felhasználóit, akiknek az – androidos készülékekre és iPhone-ra is elérhető – app letöltését követően semmi teendője nincs, hogy a bankkártyás vásárlásaik után órákon belül pénzvisszatérítést kapjanak. Másrészt a kereskedelmi partnereit, akik e kedvezményeket biztosítják, cserébe a nyers és feldolgozott adatokért, amivel nagyságrendekkel tudják javítani marketingtevékenységük hatékonyságát.
A 2017-ben alakult társaság közleménye szerint számlainformációs szolgáltatóként (AISP) jelenleg hasonló versenytárs nélkül tevékenykedik a pénzügyi intézmények között. Az új EU-s pénzforgalmi irányelv, a PSD2 hazai bevezetésével egy időben váltak aktívvá.
„Európai szinten egy nagyon új piacon vetettük meg a lábunkat, ezért is egyedülálló a kontinensen az, amit mi megvalósítottunk. Gyakorlatilag az ázsiai és amerikai adatszabályozásnál jóval szigorúbb környezetben tudjuk felszabadítani az adatvagyont úgy, hogy azzal a felhasználóknak is kedvezünk. Nemcsak kényelmesebb, hanem megtérülőbb megoldás ez a különféle hűségpontok gyűjtésénél” – idézi a cég közleménye Zádor Balázs társalapítót.

Mint fogalmazott, a nyílt bankolás lényege, hogy nagyon biztonságos és szabályozott keretek között férnek hozzá az engedélyezett cégek felhasználók adataihoz, amennyiben utóbbiak ehhez kifejezetten hozzájárultak. A vállalatok így végre tényleg fizetnek az adatokért, valóban pénzt kapnak érte a felhasználók, az applikáció helyettük hajol le a pénzért. A cashback összegek a banki lekönyvelést követő hat órán belül automatikusan megjelennek a felhasználók virtuális számláján. A partnerek kezébe pedig ezzel egy időben egy újfajta, ám rendkívül hatékony marketingeszközt adnak.
„A multik programjai csupán arra jók, hogy a lojalitást fokozzák, de arra, hogy radikálisan növeljék vele a piaci részesedésüket, kevésbé alkalmasak. A mi független rendszerünk profilozza a vásárlókat, a nagy partnerek kizárólagosságot élveznek és lőni tudnak a versenytársak vevőire is. A statisztikák szerint pedig az első cashback után 50-60 százaléknyi felhasználó hű is marad az adott céghez” – értékelte Zádor Balázs az app eredményeit.
Rengeteg partner kínál kedvezményt
A Recash, amely olyan cégeket tudhat partnerei között, mint a Rossmann, a Praktiker, a Penny Market vagy éppen a FoodPanda, az indulás óta eltelt csaknem egy év alatt 40 ezer regisztráltat gyűjtött.

