InfoPont Ajánló Magazin
Ajánló

Egy anya mindenre képes a gyermekeiért!

Annuska hajléktalan házaspár második gyermekeként született. 2 évvel idősebb nővérét sem a szülők nevelték, gyermekvédelmi gondoskodásban volt ekkor, és Annuskára is ez a jövő várt, hiszen a törvények értelmében gyermek nem élhet az utcán.

A baba egy időre a kórházban maradt, majd Marikát és Karcsit jelölték nevelőszülőknek. Annuska mozgása elmaradt a hasonló korú társaitól: nem emelgette a fejét, nem volt érdeklődő. Nem csoda: a kórház nem megfelelő hely egy csecsemő fejlődésére. De, mint már annyiszor, Marikáéknál pillanatok alatt történnek a csodák: Annus 2 hét alatt behozta a lemaradást, mi több, alig félévesen felállt, 8 hónaposan pedig megtette első apró lépéseit.

Mariákáék folyamatos és szoros kapcsolatban voltak a szakemberekkel, mert Annusnál fejlődési zavarra gyanakodtak. Az óvoda megkezdése előtt kapták meg a diagnózist: Anna ADHD-s. Ennek az állapotnak a jellegzetessége, hogy a gyerekek nehezen tudnak koncentrálni, figyelmetlenek, szétszórtak és állandóan izegnek-mozognak, szaladgálnak. Ráadásul Annuska beszédhibás is, erősen selypít és több hangot rosszul képez. Az óvodai pedagógusok kiválóan értettek Annához: nem elnyomták a mindig aktív kislányt, hanem inkább kihasználták Anna lelkesedését és sok energiáját. Annus imádott napos lenni, segíteni a takarító néninek, öltöztette a pajtásait.

Aztán jött a világjárvány. Az óvodák bezártak, a gyógypedagógiai foglalkozások megszűntek, Anna egy éven keresztül csak otthoni fejlesztésben részesült.

Majd újraindult az élet: Annus utolsó éves óvodás lett.

Az iskolaérettségi vizsgálaton azonban nem volt együttműködő. Fáradt volt, elvonták a figyelmét a zajok, a teszt nem sikerült. A szakemberek nem találták alkalmasnak, hogy normál iskolában kezdje meg a tanulmányait, hanem egy speciális, gyógypedagógia osztályt javasoltak.

De hisz, Annus ennél sokkal többre képes! – kelt ki magából Marika. Ő tudja, hogy igazából a járvány évében elmaradt fejlesztések hiányoznak kislányának. Anyatigrisként küzdött a kislányért.

Az SOS szakemberei mellett véleményt kért óvodapedagógusoktól, logopédusoktól és mozgásfejlesztőktől is. A szakemberek egyetértettek a nevelőszülőkkel, és megszületőben van a megoldás: Anna egy év logopédiai fejlesztést adó iskolaelőkészítőbe fog járni, és emellett heti 4 alkalommal különböző módszerekkel fogják fejleszteni. A fejlesztések eredményeként Anna remélhetőleg jövőre normál osztályban kezdheti meg az iskolát.

Az út azonban nem egyszerű, Marika és Karcsi anyagi problémával szembesült: miből fizetik majd a heti többszöri fejlesztő foglalkozásokat? Hiszen a gyerekek után járó állami támogatás erre már nem elegendő.

Az SOS melléjük állt, vállalva, hogy extra támogatásként finanszírozza Anna fejlesztő foglalkozásait.

Forrás: https://www.sos.hu/anna/

Olvass bele legújabb magazinunkba!

Ez is érdekelhet:

7 napos SOS-diéta: amikor még nincs minden veszve…

InfoPont

Minden hetedik ember nem örülne annak, ha gyermeke egy állami gondozottal kötné össze az életét

Glück Viktória

Soha ekkora médiaösszefogás nem volt még az állami gondoskodásban élő gyerekekért

Glück Viktória

Ez a weboldal a felhasználói élmény javítása, valamint a zavartalan működés biztosítása érdekében sütiket ( cookie - kat ) használ. Elfogadom Bővebben