InfoPont Ajánló Magazin
BalatonInfoPontKiemelt tartalom

100 év története újramesélve – ez az elbűvölő Vánkos Panzió

Van egy ikonikus, 100 éves ház a badacsonyörsi vasútállomással szemben, ami már első látásra
is több, mint egy egyszerű kőépület – ezt a szépséget és értéket látta meg Jászai Heni, a (most már) Vánkos panzió tulajdonosa, aki rengeteg kétkezi munkával, válogatással és álmodozással lehelt új életet az építménybe. Heni nemcsak egy kellemes panziót hozott létre finom reggelivel körítve:
itt igazi vintage-hangulattal körbevett, egyedi bútorokkal berendezett, minőségi gasztronómiával megfűszerezett, pihenésre is kikapcsolódásra termett szobák várják a vendégeket.

“A Vánkos szerelem. Nem feltétlenül első látásra, csak elégszer mentem el az ingatlan előtt, mindig ott kanyarodtam el mellette, és annyira megelevenedett előttem, hogy mit lehetne belőle kihozni, hogy végül meg is valósítottuk. Először egy panzióban gondolkodtunk bisztró-delikáttal, mert az hiánypótló lett volna a környéken, de aztán a technológia-kivitelezés részén egy kicsit elakadtunk, így átváltottunk a panzió terveinek a megvalósítására. Nyitott szemmel jártam; a helyi piacokon szereztem be a bútorokat, az ágyakat egy somogyi kováccsal és egy kővágóörsi asztalossal csináltattam. A matracaink is magas minőséget képviselnek, a vendégek mindig jól alszanak nálunk. De persze nem adtuk fel a bisztró-tervet, épp azon dolgozunk, hogy megnyithassuk nagyobb közönség előtt is a Vánkos gasztronómiáját” – mondja Heni.

Ami elképesztően egyedi és a legízletesebb pontja a Vánkosnak, az a különleges reggelije: a tulajdonos ugyanis nemcsak egyszerű napindító tojásrántottát kínál a vendégeinek, hanem folyamatos újításaival, friss alapanyagokból készült fogásaival lepi meg a reggelizőket.

“Én is imádok reggelizni, így mindig keresek valami újabb inspirációt, élvezem a kísérletezést. Van egy édes vonalunk kuglófokkal, friss pitékkel, valamint egy sós irányunk, amiben frittata, quiche
és leveles tészták kényeztetik az ízlelőbimbókat. Helyi termelőktől szerzem be az alapanyagokat, kézműves sajtokat-sonkákat kínálunk, valamint a kolbászok, húsok és halak is frissek. Idényzöldségeket használok, hogy a reggelik minél változatosabbak legyenek és magas minőséget képviseljenek – ehhez persze a világos pörkölésű specialty kávénk is hozzátesz, a vendégek imádják.”

Egyértelmű tehát, hogy a Vánkos jóval több, mint egy egyszerű panzió – mégis felmerül az emberben
a kérdés, hogy miért érdemes télen is ellátogatni Badacsonyörsre. Heni erre is szuper alternatívákat sorol:

“Azon én is elgondolkodtam, hogy a Balaton déli partja az igazán strandolós rész, az északi pedig
a borvidék – mi egy olyan csomópont vagyunk Badacsonyörsön, ahonnan minden régió könnyen elérhető. Legyen szó túrázásról, természetjárásról, kulturális értékekről, innen rengeteg lehetősége nyílik a környéken járóknak. Mi pedig tematikus programokat szeretnénk szervezni, ősszel borvacsorákkal kezdünk, a szolgáltatásainkat pedig játszóházzal és borospincével szeretnénk bővíteni.”

Az irodalmi élményekkel felérő, romantikus panzió tehát télen-nyáron nyitva várja (lassan hét szobával) azokat, akik nemcsak egy szállást, de egy vissza-visszatérő, vintage szerelmet keresnek Badacsonyörsön.

Elérhetőség

Badacsonyörs, Füredi út 2.        •         Tel.: +36 2 0966 7050        •        Facebook: Vánkos       •        Instagram: Vankospanzio

Olvass bele legújabb magazinunkba!

Ez is érdekelhet:

Indul a 10 NAP STRAND Fesztivál Balatonvilágoson

InfoPont

InfoPont Magazin – 2020. Szeptember

Bala

Sokszínű zenei hangzásvilággal vár az Everness Fesztivál

InfoPont

Ez a weboldal a felhasználói élmény javítása, valamint a zavartalan működés biztosítása érdekében sütiket ( cookie - kat ) használ. Elfogadom Bővebben