Életmód
Szakmai Networking
  • 2019. június 5.

A digitalizáció egyre inkább átveszi a szerepet a való és üzleti világban is, azonban a személyes kapcsolatok fontosságát így sem tudta csökkenteni. Ahhoz a fodrászhoz megyünk, akit ismerünk, azt a webfejlesztőt bízzuk meg, akit ajánlottak és több bizalommal veszünk fel új alkalmazottat is, ha meglévő munkatárs nyújtotta elénk az önéletrajzot.

Mit tehetünk azért, hogy felkerüljünk a szakmai térképre?

Ki vagy te?
Amikor bemutatkozol valakinek, általában a vezetéknevedet sem jegyzi meg, nemhogy a sok-sok szakterületet, amivel foglalkozol. A bemutatkozásnál érdemes egy területet kiemelni, amiben te vagy a legjobb és ha legközelebb arra lesz szükség, akkor téged keresnek, mert az eszükbe fogsz jutni. Nem kell, hogy mindenkinek ugyanazzal a szakterülettel kampányolj, főleg ha több mindenhez magas szinten értesz. Ismerd fel, hogy a beszélgető partnerednek melyik szakértelmed lenne releváns.

Önbizalom
Ha kell, gyakorold otthon a rövid 1-2 mondatos bemutatkozásodat addig, amíg rutinból nem megy. Ha magadban nem bízol eléggé, akkor másoktól hogyan várhatnád el, hogy téged bízzanak meg munkával? Tudd, hogy milyen üzenetet akarsz átadni a közönségednek, bízz magadban és a szakértelmedben.

Tudj hallgatni
A legtöbben nem arra emlékeznek, hogy a beszélgető partner miket mondott, hanem, hogy hogyan érezték magukat a találkozás során. Nincs is rosszabb, ha valakit “nem lehet lelőni”. Ilyenkor úgy érzi magát az, akivel éppen kapcsolatot szeretnénk kialakítani, hogy nem vagyunk rá elég kiváncsiak. Készülj olyan kérdésekkel, amikkel a legszűkszavúbb embert is szóra tudod bírni.

Utókövetés
Lehet akármennyire hasznos egy networking esemény, ha utána nem lesz a beszélgetésekből értékes kapcsolat. Készülj ezekre az alkalmakra névjegykártyával, töltsd le a telefonodra a LinkedIn applikációt vagy akár csak nyiss a telefonodon egy új jegyzettömböt, hogy a frissen megszerzett ismerősöket másnap emailben, direkt üzenetben vagy akár telefonon fel tudd keresni.

happy wheels