Életmód
Munka vs. Flow?!
  • 2019. május 6.

Egyre többen vágynak arra, hogy szabadúszóként a világ bármely pontjáról vagy akárcsak egy esős napon az otthon melegéből dolgozzanak. A szabadság mellé azonban óriási önfegyelemre van szükség, hogy a pihe-puha párnák között is produktív napot zárjunk.
Napi rutin

A szokásaink határozzák meg az életünket és segítenek előre haladni akár pozitív vagy negatív irányba. Éppen ezért a hatékony munkavégzés első lépése, hogy okosan alakítsuk ki a napi rutinunkat. Nem kell ilyenkor nagy dolgokra gondolni. Tim Ferris, Tools of titans című könyvében például azt tanácsolja, hogy minden reggel vessük be az ágyunkat, hiszen nem kerül sok időbe, de jó érzéssel tölt el, hogy az első feladatunkat sikeresen teljesítettük és ez hatással lesz az egész napunkra. Egy kiadós reggeli edzés is feltölthet energiával, csökkenti a stresszt és elérheted az áhított „flow” állapotot is.

Fókuszált figyelem

A „flow” egy olyan állapotot jelent, amikor a gondolataink szabadon áramolnak, az ember teljesen elmerül abban, amit csinál és ez az élmény örömmel tölti el.
A cél az, hogy a nap folyamán minél többször érjük el ezt.

Ehhez ismernünk kell a saját triggereinket, amik segítenek az áramlás állapotba kerülni és tudnunk kell azt is, hogy mik zökkentenek ki. Tipikus „flow-gyilkosok” lehetnek a kéretlen social media értesítések, nem várt telefonhívások, vagy egy megnemválaszolt e-mail is, ami nem hagy nyugodni.
Érdemes időmérő eszközöket használni a munkánk során, hogyha a figyelmünk el is terelődne, a szoftver emlékeztet, hogy mire kéne fókuszálni. Mi a Harvest, Desktime vagy a Toggl applikációkat ajánljuk.

Pihenők

A Desktime app kutatása szerint, a produktivitás kulcsa a pihenők számában rejlik. Az ember nem alkalmas arra, hogy egyben ledolgozzon 8-10 óra fókuszált munkát. Hosszú távon biztosan nem. A Desktime csapatának kutatásai szerint, a leghatékonyabb 53 percet dolgozni egyszerre, majd egy pici szünetet tartani. Na, mit gondolsz? Letelt már az 53 perc? 🙂

happy wheels