InfoPont Ajánló Magazin
Utazó

Így utazik az Y és a Z generáció

Megvizsgálták az Y és Z generációs fiatalok – azaz az 1980-1994 között született ún. Millenárisok, és az 1995-2000 között született digitális bennszülötteknek is nevezett korosztály – utazási szokásait.

Rövid utazások, minél gyakrabban

A megkérdezettek körében a kétéjszakás utazások a legnépszerűbbek , melyeket a listán a 4-7 éjszakás tartózkodások követnek, a hosszabb, akár kéthetes utazásokat kedvelők aránya azonban csupán 5 százalék.

Ez a korosztály – a korábbi generációkkal ellentétben – már nem évente egy-egy hosszabb utazásra gyűjt, hanem több rövidebb pihenési lehetőséget keres.

A fiatalok nagy többsége saját bevallása szerint egyáltalán nem lojális a már kipróbált szállodákhoz – mindez párhuzamba vonható a Z generáció általános jellemzésével, mely szerint számukra a termék sokkal fontosabb a márkánál, ezért gyorsan és könnyen váltanak a márkák között a magasabb minőség reményében.

Élményszerzés mindenekelőtt

Az Y és Z generációkra összességében igaz, hogy a különleges, egyedi programokat és szolgáltatásokat keresik, elégedettségüket megszerzett élményeik befolyásolják. Folyamatosan keresik a digitális eszközhasználat lehetőségeit, élményeiket pedig azonnal megosztják a közösségi oldalakon. Ez a korosztály már mindent digitálisan intéz és online értékelések alapján választja ki, hol szeretné eltölteni az idejét. Napjaink fiataljai már nem standardizált szolgáltatásokat, hanem személyre szabott élményeket keresnek utazásaik során,  számoltak be a kutatásaikról a  Budapesti Metropolitan Egyetem (METU)  oktatói.

Olvass bele legújabb magazinunkba!

Ez a weboldal a felhasználói élmény javítása, valamint a zavartalan működés biztosítása érdekében sütiket ( cookie - kat ) használ. Elfogadom Bővebben