InfoPont Ajánló Magazin
ÉletmódKiemelt tartalom

„Ami nem látható a virtuális világban, az nem is létezik”- interjú Bucsányi Krisztiánnal

Manapság kikerülhetetlen téma az online marketing. Bucsányi Krisztián újságíróval, online marketing specialistával beszélgettünk többek között az online marketing fontosságáról, a közösségi média lehetséges jövőjéről, a Facebook vállalati profiljait érintő változásokról.

Kezdjük az alapokról: Miért szükséges a mai világban online marketingről beszélnünk?

Manapság nagyobb tempóra kapcsolt a világ: gyorsan élünk és gyorsan szeretjük intézni bármilyen jellegű vásárlásunkat. Ami pedig nem látható a virtuális világban, az tulajdonképpen nem is létezik. Már nem a nagykörúton sétálva vesszük meg a kiszemelt árut, hanem webshopból rendelünk, árakat hasonlítunk össze, nem ritkán jóval kedvezőbb áron tudunk online vásárolni. Nyilván a profit fontos itt is, de emellett az online marketing célja, hogy a vevőt hozzásegítse a jobb döntés hozatalhoz, ugyanis sok más mellett így átláthatóbbá válik a kínálat és újabb ötleteket szerzünk a vásárlás terén.

Milyen trendeket vélhetünk felfedezni az online vásárlásban?

A marketing mindig önmagát találja ki, és ha így nézzük, nem beszélhetünk trendekről. Igazából mindig csak finomodnak ezek a dolgok: ha valakit régen véleményvezérnek hívtak, azt most divatosan influencernek nevezzük. Ilyen értelemben itthon Nyugatról jövő „trendek” vannak. Ami fontos, hogy csodákat a legjobb online marketing stratégiával sem lehet tenni: amennyiben nem szeretnénk egy terméket megvásárolni, nem a saját érdeklődésünknek megfelelő hirdetésekkel bombáz például a Facebook, legyenek azok akármilyen látványosak és kreatívak, nem történik majd meg a vásárlás.

Említetted az egyik legnépszerűbb közösségi platformot, a Facebookot. Az oldalon jelentős változásokra lehet számítani, legalábbis ezt harsogja a sajtó. Melyek lesznek azok a változások, melyek a vállalati profilokat is nagymértékben érinteni fogják?

Én személy szerint nem félnék annyira a változásoktól, hiszen azok állandóan jelen vannak, maximum nem kapnak akkora hírértéket. Nyilvánvalóan alkalmazkodni kell minden jellegű újításhoz, hiszen ez fogja garantálni a vállalatok piaci jelenlétét. Úgy tudjuk, a Facebook most erősíteni szeretné a személyesebb vonalat, az embereket ismét közelebb hozná egymáshoz, jóval relevánsabb tartalmakat fog megjeleníteni számunkra. A verseny persze így még élesebb lesz, több funkció is fizető kötelessé válik és még kreatívabb, minőségibb kampányokat, hirdetéseket kell létrehozni. A vásárlók kegyeiért eddig is versengtek a brandek, most viszont arra számíthatunk, hogy ez fokozódik.

Ha a közösségi médiánál maradunk, milyen felhasználási hullámokat tapasztalhatunk manapság? Melyek lehetnek azok a platformok, amelyek most nagyon mennek a fiatalok körében?

Nem mondok újat azzal, hogy a Facebook, Instagram és Pinterest szentháromsága eddig ebben a sorrendben uralta a legnépszerűbb közösségi médiás platformokat. Amit egy ideje látunk, hogy a fiatalabb generáció igényeit a Facebook már nem elégíti ki maradéktalanul: az Instagram lett az új sztár. Facebook-on ugyan remek zárt és nyitott csoportokat lehet létrehozni a lehető legszélesebb témaköri kínálatban, de a képek Instagramon mégis érdekesebbek lehetnek a fiatalság számára. A Facebook-ot, ahogy látjuk, a valamivel idősebb korosztály használja szívesebben: esetenként 30-as éveiben járó kismamák, rendszerváltás előtt nevelkedett generáció.

Milyen apró tippeket adnál a magán profilunk vonzóbbá tételének érdekében?

Többféle opció létezik: vagy úgymond bevállaljuk magunkat és azt osztunk meg az idővonalunkon, ami minket érdekel, amik mi vagyunk, legyen az bármi. A másik opció az, hogy szabályozzuk, az ismerőseinken belül kik láthatják a saját tartalmainkat, idegenek számára mit jelenítünk meg magunkból a profilunkon, esetleg helyes, szimpatikusabb jellegű képeket és információkat osztunk meg. Ezen felül úgy gondolom, elég magas az ingerküszöb, Magyarországon liberális felfogásban fogadjuk be az információkat. Vannak persze olyan országok is, ahol kulturális szempontból teljesen más dolgokat engedhetnek meg maguknak a felhasználók. A legfontosabb, hogy tudatosan kezeljük a közösségi médiát, hiszen amit egyszer megosztunk magunkról, azt tulajdonképpen bármikor utána el is lehet érni, hiába töröljük.

 

Bucsányi Krisztián 

Online Marketing Specialista

www.szavakereje.hu

Olvass bele legújabb magazinunkba!

Ez a weboldal a felhasználói élmény javítása, valamint a zavartalan működés biztosítása érdekében sütiket ( cookie - kat ) használ. Elfogadom Bővebben